اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان خبر داد

اجرای طرح پایلوت مراقبت از معلولان در منزل در همدان

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از اجرای طرح مراقبت در منزل به صورت پایلوت در همدان خبر داد و گفت: در این طرح مراقبان سه روز در هفته در منازل حضور می‌یابند و از معلول مراقبت می‌کنند.

اجرای طرح پایلوت مراقبت از معلولان در منزل در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اکبر سوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانبخشی چهار وظیفه بر عهده دارد، اظهار کرد: توانبخشی حرفه‌ای به اشتغال به عنوان ابزار مهمی در راستای توانمندسازی توان‌یابان نگاه می‌کند که زمینه حضور توان‌یابان ما فراهم می‌شود تا به صورت متشکل انجام وظیفه کنند.

وی توانبخشی اجتماعی را مهم‌ترین بخش توانبخشی دانست و افزود: هدف اصلی سازمان بهزیستی این است که فرد معلول را از انزوا خارج کند تا بتواند در جامعه نقش اجتماعی ایفا کند و بتواند توانمندی‌ها را به منصه ظهور رسانده و به زندگی خود ادامه دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به خلاقیت‌های موجود در بین معلولان جامعه اظهار کرد: امروز شاهد موفقیت‌های زیادی از معلولان جامعه هستیم به طوری که فراتر از یک فرد سالم جایگاه خود در اجتماع را پیدا کرده و با اختراعات و تحصیلات، خود را در جامعه مطرح کرده‌اند.

وی همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها را مهم برشمرد و افزود: 2 هزار دانشجوی معلول و بیش از 60 دانشجوی دکترا و تحصیلات تکمیلی معلول در استان همدان داریم و در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری نیز معلولان پیش‌قراول کشور بوده‌اند.

سوری یادآور شد: بیش از 60 بخش خصوصی به کمک بخش‌های دولتی به کمک سازمان بهزیستی و دیگر نهادها ارائه خدمات می‌دهند و امروز با وجود مراکز نگهداری شبانه‌روزی جامعه از وجود معلولان ذهنی و روانی امن و آرام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بارهای برداشته نشده سایر سازمان‌ها را بر دوش داشته و ارائه خدمات می‌کند، گفت: توانمندی معلولان محدودیت نیست بلکه ویژگی است که در برخی افراد بروز یافته است.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان، در ماه گذشته هزینه همه معلولانی که نیاز به کاشت حلزون شنوایی داشتند، توسط سازمان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سامانه ایاب و ذهاب سازمان بهزیستی تصویب شد و همه معلولان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا برنامه‌های ایاب و ذهاب آنها مشخص شود.

سوری از اجرای طرح مراقبت در منزل به صورت پایلوت در همدان خبر داد و ابراز داشت: این طرح به گونه‌ای است که مراقبان سه روز در هفته در منازل حضور می‌یابند و هم از معلول مراقبت کرده و هم مراقبت بهتر را می‌آموزند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جلسه بنیاد فرزانگان با شرکت نهادهای دولتی و غیر دولتی سالمندان در استان برگزار شد و نخستین همایش مناسب‌سازی در استان تشکیل شد تا به صورت جدی مطالبات جدی جانبازان مشخص شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اعتبارات توانبخشی استان را از سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و گفت: انتخاب استان به عنوان عضو بازبینی دستورالعمل‌های توانبخشی کشور در سال جاری و جذب سهمیه بنزین همه معلولان که در سامانه ثبت‌نام کردند، در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 25 هزار معلول در سال گذشته از توانبخشی خدمات دریافت کردند، افزود: در حوزه توانبخشی 30 هزار نفر ثبت‌نام کردند که با پایش صورت گرفته به 25 هزار نفر کاهش یافت و به این علت است که تسهیلات به معلولان واقعی تعلق گیرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول