اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

مردم با توانایی‌های معلولان آشنا شوند

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: معلولان موفق و کارآفرین باید با حضور در برنامه‌های صدا و سیما و تشریح موفقیت‌هایشان، موجب آشنایی بیشتر مردم با توانایی‌های این قشر از جامعه شوند.

مردم با توانایی‌های معلولان آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در دیدار با مدیران و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان فارس و جمعی از معلولان موفق و کارآفرین این استان، با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی، اظهار داشت: پیشگیری از آسیب‌ها، چه قبل از تولد و چه ناشی از تصادفات، دارای اهمیت فراوانی است و باید با برنامه‌ریزی مشخص برای آن اقدام شود.

وی خواستار تدوین برنامه‌های دقیق برای مقابله با انواع معلولیت‌ها شد و افزود: با توجه به وجود حدود 87 هزار معلول در فارس، اداره کل بهزیستی این استان باید در تمام زمینه‌های ورزشی، خدمات اجتماعی، اورژانس و پیشیگری در کشور اول باشد.

استاندار فارس خدمت‌رسانی به معلولان را کمک به ایثارگرترین مخلوقات پروردگار دانست و افزود: یاری رساندن به معلولان از راه همنوعی و همزیستی، نه به عنوان دلسوزی با آنها، بلکه امری خداپسندانه است.

صادق عابدین با تاکید بر اینکه ارتباط بیشتر با معلولان و اعتماد به آنها نشان می‌دهد که معلولیت، محدودیت نیست، گفت: معلولان موفق و کارآفرین باید با حضور در برنامه‌های صدا و سیما و تشریح موفقیت‌هایشان، موجب آشنایی بیشتر مردم با توانایی‌های این قشر از جامعه شوند.

در این دیدار عبدالحمید کشاورز مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به اینکه 70 درصد از معلولیت‌ها قابل پیشگیری است، گفت: غربال‌گری شنوایی و بینایی کودکان و تشخیص عارضه‌ها در کودکی، ایجاد مرکز مشاورزه و آزمایشگاه ژنتیک، طرح‌ کاهش طلاق و آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های مقابله با مواد روانگردان، حمایت از کارآفرینی افراد زیرپوشش بهزیستی، رسیدگی به 5 هزار مشکل توسط اورژانس اجتماعی و اعطای یک‌هزار و 400 کمک هزینه مسکونی از جمله اقدامات این اداره کل است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول