اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

هیچ طرح دریایی برای معلولان مناسب‌سازی نشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هیچ طرح دریایی برای معلولان مناسب‌سازی نشد.

هیچ طرح دریایی برای معلولان مناسب‌سازی نشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، روح‌الله ردایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته بهزیستی گفت: تاکنون 12 هزار ساعت در بهزیستی خدمت کردم.

وی با اشاره به اینکه کار در بهزیستی در بخش‌های معاونت اجتماعی، توان‌بخشی، مشارکت‌های مردمی و بخش‌های دیگر است، گفت: به عنوان کسی که در این نهاد خدمت کردم نوزادانی را دیدم که در کارتن موز در خیابان‌ها رها شدند و آنها را به بهزیستی آوردیم تا در شیرخوارگاه پرورش یایند.

این مسئول با بیان اینکه 927 مهد کودک در استان در پوشش بهزیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: 375 مهد کودک در حوزه شهری و 500 مهدکودک در حوزه روستایی و هشت مهد کودک نیز در نقاط آسیب‌‌پذیر فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز اورژانس اجتماعی در استان گفت: بسیاری از مشکلات خانوادگی به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی است که افراد به وظایف خود آشنا نیستند که مرکز اورژانس اجتماعی درباره مهارت‌‌های زندگی به افراد کمک می‌کند.

ردایی با اعلام اینکه 5 هزار و 100 خانواده به صورت مستقیم از بهزیستی استان مستمری می‌گیرند، تصریح کرد: 2 هزار زن سرپرست خانوار نیز از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی متولی امور معلولان است، خاطرنشان کرد: 30 درصد از افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند که بر اساس قانون باید شرایط زندگی آنها به عنوان افرادی که بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند، فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران فراهم کردن شرایط برای استفاده معلولان از خودپردازها، مناسب‌سازی خیابان‌ها، ادارات، معابر شهری و به‌کارگیری از معلولان برای سه درصد از موارد استخدامی را از موارد قانونی برای کمک به جامعه معلولان عنوان کرد.

وی در  همین زمینه ادامه داد: مازندران فاقد یک خودروی مناسب عمومی برای استفاده معلولان است.

ردایی با اشاره به اینکه بعد از هشت سال که قانون جامع حمایت از معلولان در بخش مناسب‌سازی معابر مصوب شد تاکنون فقط 28 درصد از اماکن عمومی مناسب‌سازی شد، تصریح کرد: فقط شش درصد مراکز آموزشی، سه درصد مبلمان شهری، کمتر از هشت درصد کتابخانه‌ها و سرویس بهداشتی شهری برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شد.

وی با بیان اینکه فردی که معلول است دوست دارد، خانواده‌اش را به طرح‌های دریا ببرد در این زمینه نیز گفت: هیچ طرح دریایی برای معلولان مناسب‌سازی نشده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه مواد مخدر را چهارمین بحران جهانی دانست و ابراز داشت: 300 میلیون انسان در دنیا معتاد هستند که این تعداد افراد یک میلیارد و 800 میلیون نفر را در دنیا درگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه جامعه اعتیاد در حال تغییرکردن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پدیده‌ای مواجه هستیم که اعتیاد زنان دو برابر از مردان هستند، این افراد در خوابگاه‌های دانشجویی، خانواده‌ها و انواع محافل درگیر مواد مخدر شدند.

ردیی با اعلام اینکه «سن اعتیاد جوان شده است»، گفت: برگزاری 900 جلسه پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته، 24 گروه همیار مبارزه با اعتیاد، دو مرکز بستری ترک اعتیاد، فعال بودن 25 مرکز مجاز ترک اعتیاد در استان از فعالیت بخش پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان بوده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی 50 کمپ جدید ترک اعتیاد در استان در جلسه با فرمانداران پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: برخورد با کمپ‌های غیرمجاز نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اینکه «سیکل درمان اعتیاد در ایران معیوب است»، ادامه داد: معتاد را نمی‌توان فقط با ترک دادن به زندگی برگرداند بلکه باید شرایط پذیرش این فرد به جامعه از هر لحاظ فراهم شود.

وی از فراهم کردن شرایط مهارت‌آموزی 2 هزار نفر از معتادان بازپروری شده در استان خبر داد و گفت: 107 واحد مسکن به معتادان بهبود یافته اختصاص یافت.

ردایی از راه‌اندازی کمپ اجباری ترک اعتیاد با هماهنگی شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر خبر داد و ابراز داشت: با مراجعه خانواده‌ها به این مرکز و نامه دادستانی برای افرادی که معتاد هستند شرایط اجباری ترک فراهم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به سئوالی درباره برخورد با افرادی که از افراد نیازمند سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: در این زمینه با کسانی که از افراد مددجو بخواهند به عنوان ابزار استفاده کنند، برخورد می‌شود.

وی از اجرای طرح آفتاب در استان مازندران همزمان با نیمه شعبان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح 800 میلیون تومان در یک روز به افرادی که مشکلات مالی داشتند از سوی بهزیستی استان کمک شده است.

ردایی از کمک 42 میلیارد ریالی مردم به بهزیستی استان در بخش مشارکت‌های مردمی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این میزان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد داشته است.

ردایی با اشاره به اینکه نهضت مسکن‌‌دار شدن افراد مددجوی این نهاد در دولت نهم و دهم مصوب شد که در این زمینه 5 هزار و 56 واحد مسکونی سهم مازندران بوده است، بیان داشت: در سال گذشته یک هزار و 200 واحد تحویل شد و یک هزار و 350 واحد باقی‌مانده نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره نظارت بهزیستی بر مهدکودک‌ها و توجه به مسائل اسلامی در این بخش گفت: بهزیستی در این زمینه نظارت‌هایی را دارد اما گاهی مواقع شاید به دلیل شاد نگه‌داشتن بچه‌ها  موارد غیراسلامی دیده شود که بهزیستی در این زمینه اگر مواردی گزارش شود، برخورد می‌کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس درباره محدویت در پوشش قراردادن افرادی که به عنوان معلول و یا آسیب‌پذیر به این نهاد مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: هر سال موظف هستیم 10 درصد از جامعه هدف را پوشش قرار دهیم، اما محدویتی در پذیرش این گونه افراد نداریم.

وی درباره اقدامات انجام شده در محله پرخطر ترک محله ساری، افزود: در بازدید‌هایی که انجام شده تاکنون خانه‌هایی خریداری شده است و از اداراتی مانند بهداشت، بهزیستی و بسیج و تبلیغات اسلامی مستقر شدند و تغییراتی را در این منطقه شاهد هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در پاسخ به سئوالی درباره چرایی گسترش مواد مخدر در استان گفت: همجواری با شرق کشور که ترانزیت مواد مخدر به آسانی صورت می گیرد، نگرش مثبت به مواد مخدر، دسترسی آسان، توسعه ناهماهنگ شهری، کمبود تاسیسات ورزشی در استان، نداشتن چیزی به عنوان جایگزین مواد مخدر از مواردی است که حل مشکل مبارزه با مواد مخدر را مشکل می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که در 17 دقیقه اگر فرد اراده کند مواد مخدر در استان در دسترسش قرار می‌گیرد، افزود: قبح مصرف مواد مخدر، اجرای درست قوانین و داشتن مامور مطمئن نیز از راه‌های مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول