اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

70 درصد شهریه معلولان را بهزیستی تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 50 تا 70 درصد شهریه دانشجویان معلول را سازمان بهزیستی متقبل شده تا زمینه تحصیل این قشر بهتر فراهم شود.

70 درصد شهریه معلولان را بهزیستی تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان ظهر امروز در مراسم سی و سومین سالگرد تاسیس بهزیستی در مجتمع فرهنگی – هنری فدک اردبیل اظهار داشت: همانگونه که امام رضا (ع) فرموده است که زیست نیکو در نیکو زیستن دیگران است بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود این کلام گهر‌بار را هدف خود قرار داده است تا بتواند برای مددجویان خود زیست نیکو فراهم کند.

وی گستردگی خدمات بهزیستی را قبل از تولد کودک تا دوران سالمندی توصیف کرد و یادآور شد: ساختار حمایتی و تخصصی ما به گونه‌ای است که با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس تلاش می‌کنیم با حمایت‌های مستمر افراد نیازمند را به مرز خودکفایی و استقلال واقعی برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اولویت کار بهزیستی را بحث پیشگیری به عنوان تابلوی راه و مهمترین هدف‌گذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی توصیف کرد و گفت: این سازمان در پیشگیری از آسیب‌های نوپدید اعتیاد و همچنین معلولیت‌ها اقدامات اساسی را آغاز کرده است و بخش عظیمی از اعتبارات در این حوزه صرف می‌شود تا با فرهنگ‌سازی جلوی آسیب‌ها در معلولیت‌ها گرفته شود.

احمدیان پوشش 46 هزار کودک را در طرح غربالگری بینایی نمونه‌ای از این حرکت پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: ما با اجرای طرح‌های مختلف غربالگری شنوایی، ارائه مشاوره‌ به زوج‌های جوان و بسیاری از خدمات سعی داریم مهندسی پیشگیری را در اولویت کارها قرار دهیم چرا که فکر می‌کنیم هزینه درمان بسیار گزاف و سنگین است.

وی به همکاری 20 دستگاه‌ اجرایی در پیشگیری اعتیاد و تعیین نقشه راه در این زمینه اشاره کرد و گفت: جای افتخار است که امروز دیگر به معلولان ما با نگاه ترحم نمی‌نگرند بلکه این معلولین هستند که با حضور موفق در حوزه ورزش، کار و اشتغال و توانمند‌سازی بسیاری از فاصله‌ها و کمبود‌ها را برطرف می‌کنند.

* با نگاه مثبت امروز به آینده خوش‌بین باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ضعف‌ها و نقص‌ها را نیز قبول داریم و هرگز آرام ننشسته‌ایم تا فاصله‌ها زیاد شود، بیان داشت: نباید کارهای انجام شده در وضعیت کنونی را تخطئه کنیم و نسبت به آینده نیز امیدواریم نباشیم چرا که نسبت به گذشته کارهای بسیار دامنه‌داری انجام شده است.

وی مهندسی نگاه به این حوزه را فرهنگی و تقویت باورهای دینی و توانمند‌سازی خانواده‌های نیازمند با اولویت خودکفایی و خود‌اتکایی آنها توصیف کرد و گفت: با تولید مسکن و ایجاد اشتغال این توانمندی و عزت حفظ شده و در کنار آن با عزیمت مددجویان و معلولان به زیارت مشهد مقدس و کربلا که به ترتیب با 70 نفر زنان سرپرست و 175 نفر معلول انجام شده است می‌توانیم توانمندی معنوی را نیز برای آنها به ارمغان آوریم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اعلام اینکه تعداد جمعیت زیر‌پوشش این سازمان در این استان 43 هزار و 155 نفر است، تصریح کرد: در قالب طرح آفتاب که در روزهای گذشته در شهرهای بیله‌سوار و خلخال اجرا شد در قالب طرحی برای بهتر زیستن سعی می‌شود در فضای آزاد ساعت‌ها با معلولان و مددجویان همنشین شده و در حد توان به رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از تعدادی کار‌آفرین، معلول موفق، مددجویان و مددکارن نمونه بهزیستی تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول