اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان خبر داد

تلاش برای افزایش 20 هکتاری فضای سبز در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان از برنامه شهرداری زنجان برای افزایش 20 هکتاری فضای سبز در شهر زنجان خبر داد.

تلاش برای افزایش 20 هکتاری فضای سبز در زنجان

محمد ملک‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان سرانه فضای سبز شهر زنجان را 9 متر بدون احتساب فضاهای سبز موجود در ادارات و ارگان‌های دولتی و همچنین باغ‌های جنوب شهر زنجان اعلام و خاطر نشان کرد: میانگین کشوری سرانه فضای سبز حدود 12 متر است.

وی با اشاره به متفاوت بودن اقلیم شهرهای ایران تصریح کرد: زنجان آب و هوایی خشک و سرد دارد و باید متناسب با ظرفیت خودش مورد تحلیل قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره برون سپاری کارهای مربوط به فضای سبز زنجان گفت: چندین بار نسبت به این کار اقدام شد، ولی این موضع محقق نشده است.

وی سرانه فضای سبز شهر را اندکی بیش از 9 متر اعلام کرد و گفت: با عملیاتی شدن برنامه‌های سال جاری این سرانه در حدود 30 تا 50 سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

ملک‌محمدی از برنامه شهرداری زنجان برای افزایش 19 تا 20 هکتاری فضای سبز شهر زنجان خبر داد و اضافه کرد: عملیاتی شدن این برنامه منوط به همکاری سایر حوزه‌ها از جمله حوزه عمرانی شهرداری زنجان است.

وی از کاشت حدود 13 هزار اصله درخت در شهر زنجان خبر داد و اضافه کرد: حفظ و نگهداری این درختان نیازمند همکاری همشهریان است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان زیتون تلخ، سرو شیراز، توسکا، سنجد و چند درخت دیگر را از جمله درخت‌هایی اعلام کرد که به صورت آزمایشی در سطح شهر زنجان کاشته شده و با آب و هوا و شرایط اقلیمی شهر سازگار بوده به همین دلیل کاشت آن در سطح شهر ادامه می‌یابد.

وی به آغشته شدن تنه برخی درختان به محلول بردو در سطح شهر اشاره کرد و گفت: شهروندان باید متوجه باشند که محلول ماده شیمایی بوده با رنگ معمولی انجام نشده است و شهروندان نباید اقدام به رنگ‌‌آمیزی درختان با رنگ‌های معمولی کنند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان سطح گلکاری شهر زنجان را 20 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: بوستان‌ها و سایر زیرساخت‌های آماده شده در فصول مختلف زیر پوشش گل‌های فصلی قرار می‌گیرند.

وی از استانداردسازی وسایل بازی در شهربازی زنجان خبر داد و افزود: این کار با هماهنگی اداره کل استاندارد استان زنجان در حال پیگیری و انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول