اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جناح بستک:

توسعه فضای سبز «جناح بستک» با مشکل تامین آب روبه‌روست

خبرگزاری فارس: شهردار جناح بستک گفت: یکی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه فضای سبز جناح، کمبود آب مورد نیاز است.

توسعه فضای سبز «جناح بستک» با مشکل تامین آب روبه‌روست

محمدسعید دستپاک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستک با بیان اینکه توسعه فضای سبز شهر جناج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در پارک محله قبله که مانع از توسعه فضای سبز شده بود با احداث یک منبع به ظرفیت حدود 12 مترمکعب و تکمیل سیستم آبیاری توسط واحد تاسیسات شهرداری به زودی عملیات تکمیل فضای سبز پارک محله قبله آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات چمن‌کاری میدان بانک ملی به مساحت حدود 200 متر توسط شرکت چتر سبز خلیج فارس به اتمام رسیده و به موجب قرارداد فی‌مابین مسئولیت نگه‌داری و آبیاری چمن به مدت سه ماه برعهده شرکت چتر سبز خلیج فارس گذاشته شده است.

مسئول خدمات شهری و فضای سبز شهرداری جناح نیز در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به مزایای فضای سبز و تاثیرات آن در روحیه شهروندان اظهار داشت: فضای سبز همواره نشاط‌آفرین بوده و این حق مردم شهر جناح است که از این امتیاز برخوردار شوند.

محمد رنجبر افزود: در این زمینه شهرداری جناح با اختصاص اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در راستای تکمیل و ساماندهی فضای سبز شهری قراردادهایی را منعقد کرده است.

به گفته رنجبر، به موجب این قرارداد مقرر شده است شرکت مذکور نسبت به ایجاد 2 هزار مترمربع چمن‌، 200 اصله نهار کنار، 200 اصله نهال زیتون و 850 اصله درخت شامل درختان کنوکارپوس، ابریشم، چریش و نخل اقدام در سطح شهر جناح اقدام کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که خط لوله آب چاه شهرداری به طور مستقیم جواب‌گوی فضای سبز مدنظر نیست، این پروژه تا تامین منبع آب مناسب و پمپاژ آب به بوستان متوقف شده است.

رنجبر افزود: در راستای تامین منبع با کارشناسی به عمل آمده توسط مهندسان مشاور شرکت پرند آب شمال مشاور آبیاری فضای سبز جناح آب‌انبار واقع در مسیر را به عنوان منبع تامین آب فضای سبز شهر و بوستان در نظر گرفته است که در حال حاضر عملیات نصب پمپ، برق‌کشی و لوله‌کشی این آب‌انبار در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در حال اجراست.

وی تاکید کرد: به دنبال تکمیل عملیات فوق‌الذکر با توجه به خرید نهال‌های کنوکارپوس، ابریشم، شمشاد اهوازی و 120 نفر نخل عملیات کاشت و ایجاد فضای سبز سریعا توسط شرکت چتر سبز خلیج فارس انجام می‌شود.

شهرستان‌ بستک واقع در جنوب ایران دارای آب و هوای گرم و خشک و در دسته مناطق کم باران دسته‌بندی می‌شود.

وجود گنبدهای نمکی در این شهرستان سبب شده است که آب حاصل از بارش‌ها نیز شور و غیر قابل استفاده شود.

از همین‌رو این‌گونه شهرستان‌ها همواره برای تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف دارای مشکلاتی هستند.

شهر جناج نیز به عنوان یکی از شهرهای بزرگ، شهرستان بستک و در فاصله 30 کیلومتری مرکز این شهرستان از این امر مستثنی نیست.

هم‌چنین فضای خشک این‌گونه شهرها نیاز به سبزه و درختان دارد و از طرفی دیگر نیز مسئولان همواره با محدودیت منبع آبی رو به رو هستند که این امر بعضاً در توسعه شهرها نیز تاثیرات منفی را به جا گذاشته است.

پیش‌تر آب لوله‌کشی جناح از روستای هرنگ تأمین می‌شده‌ است ولی به علت شور شدن چاه‌های هرنگ پس از آن آب جناح را از لاور میستان تأمین کرده‌اند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول