اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان قم:

سرانه فضای سبز قم یک پنجاهم متوسط کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: سرانه فضای سبز استان قم حدود 40 مترمربع بوده و نسبت به سرانه فضای سبز کشور بسیار پایین و نزدیک به یک پنجاهم است.

سرانه فضای سبز قم یک پنجاهم متوسط کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد عفتان عصر امروز در نشست سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: سرانه فضای سبز استان قم حدود 40 مترمربع بوده و نسبت به سرانه فضای سبز کشور که 2 هزار مترمربع است، بسیار پایین و نزدیک به یک پنجاهم است.

وی خاطر نشان کرد: برای جبران این کمبود جدی در فضای سبز استان قم اقدامات بسیاری با همکاری و مشارکت نهادهای مرتبط انجام شده است، اما همچنان برای رسیدن به سطح مطلوب فاصله بسیاری وجود داشته و نیازمند برنامه‌ریزی‌های روشن، مشخص و همت و تلاش مضاعف مسئولان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم برنامه‌های بیابان‌زدایی و گسترش فضای سبز در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال 90 بیش از 650 هکتار از اراضی بیابانی استان، درخت‌کاری و بیابان‌زدایی شد و در سال جاری امیدواریم این میزان به بیش از 800 هکتار برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل کوره‌های ذوب سرب در استان قم و تخریب زیست محیطی این کوره‌ها تصریح کرد: در دو سال گذشته برخورد قاطعانه‌ای با این کوره‌ها که به ویژه در نواحی غربی شهر قم پراکنده شده بودند، انجام شده است.

عفتان در ادامه افزود: در سال گذشته 140 کوره ذوب سرب در استان قم کاملا منهدم شده و از میان رفته است و هم‌اکنون دو یا سه کوره به صورت غیرمجاز در اراضی شخصی مشغول فعالیت هستند که به زودی با این متخلفان نیز برخورد شده و کوره‌های آنها از بین می‌رود.

وی همچنین خواستار مشارکت جدی همه نهادها و دست‌اندرکاران محیط زیست و منابع طبیعی برای حفظ و حراست از این نعمت‌های خدادادی شد و گفت: احساس می‌شود در حوزه حفاظت محیط زیست باید قاطعانه‌تر برخورد شود و مشکلات و معضلات را با صراحت اعلام کرده و پیگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه ایجاد برخی معادن و کوره‌های شن و ماسه، اشتغالزایی به‌شمار نمی‌رود و فقط تخریب‌های زیست محیطی به دنبال دارد اظهار داشت: رسانه‌ها باید در این خصوص توجه و دقت نظر داشته باشند و به معضلات در این عرصه بیشتر پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان و دست‌اندرکاران حفاظت محیط زیست می‌توانند اطلاعات خود در خصوص تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی را به صورت شبانه‌روز با تلفن 120 در میان گذاشته و در این امر مهم و مقدس مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول