اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان:

340 هکتار فضای سبز در شهر زنجان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان میزان فضای سبز شهر زنجان را 340 هکتار اعلام کرد.

340 هکتار فضای سبز در شهر زنجان وجود دارد

محمد ملک‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان هدف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر زنجان را خدمات رسانی به شهروندان اعلام کرد و اظهار داشت: شهرداری سالانه 5 میلیارد تومان بودجه در فضای سبز شهر زنجان هزینه می‌کند.

وی از فعالیت حدود 500 کارگر در فصول تراکم کاری در بخش فضای سبز شهر خبر داد و افزود: شهرداری با جذب این نیروها اقدامات مربوط به احداث و نگهداری فضای سبز را در فصول کاری سال انجام می‌دهد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان با اشاره به اینکه 90 درصد گل‌های مورد نیاز بوستان‌های زنجان در داخل شهر تولید می‌شود، ادامه داد: پارک‌های رجایی، لاله، ملت، گلستان و باغ امین از محل‌های تولید گل‌های فصلی است.

وی استفاده از کودهایی با مشخصات فنی را از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود فضای سبز شهر اعلام کرد و گفت: خاک مورد استفاده در فضای سبز هم توسط کارشناسان نظارت می‌شود.

ملک‌‌محمدی از حفر چاه در شهرک امیرکبیر خبر داد و گفت: با توجه به خریداری شدن لوله مورد نیاز و حفر چاه برای تامین آب خام مورد نیاز فضای سبز و در نهایت کاشت برنامه‌ریزی شده در این منطقه عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به هرس مناسب درختان سطح شهر ادامه داد: در طول بیش از 25 شب درختان خیابان‌های اصلی و فرعی مهم شهر زنجان سمپاشی شده‌اند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان اضافه کردن محلول برای مقاوم کردن درختان نسبت به آفت‌ها و تنش‌های محیطی را از جمله مشخصات سمپاشی انجام شده در سال جاری اعلام کرد.

وی نصب دستگاه‌های کارت خوان را از جمله تغییرات انجام شده در شهر بازی زنجان نسبت به سال‌های گذشته اعلام کرد و گفت: اجرای این سیستم ممکن است در اوایل دشوار باشد، ولی با حل مشکلات و جا افتادن این موضوع بسیاری از معضلات رفع می‌شود.

ملک‌‌محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره منابع تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر زنجان گفت: در حال حاضر از 26 حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

وی از حفاری برای چندین حلقه چاه در مناطق مختلف شهر خبر داد و افزود: آماده شدن این چاه‌ها به گسترش فضای سبز شهر زنجان کمک می‌کند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان از وجود 340 هکتار فضای سبز در سطح شهر زنجان خبر داد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول