اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بافت فضای سبز و باغات گیوی حفظ می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در طرح جامع شهر گیوی قرار شد تا بافت فضای سبز و باغات داخل محدوده شهر حفظ شود.

بافت فضای سبز و باغات گیوی حفظ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه بررسی طرح جامع شهر گیوی اظهار داشت: ما تمایل داریم فاصله گیوی علیا و سفلی با تغییر کاربری به فضای سبز و درختکاری به همدیگر متصل شده تا ارائه خدمات به ساکنان دو بخش شهر گیوی راحت‌تر انجام شود.

وی با تاکید بر حفظ باغات داخل شهر در خصوص فضای خالی نیز یادآور شد؛ ما باید برای این مناطق نیز برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا با تعیین کمر‌بندی و محدوده شهر از توسعه و گسترش بی‌رویه به ویژه در قسمت ورودی از سمت جاده اردبیل و خلخال جلوگیری شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد:‌ از بخش ورودی از سمت اردبیل اراضی مستعد کشاورزی وجود دارد که نباید اجازه توسعه ساخت و سازها در این منطقه داده شود و با تعیین حدود و حریم شهر می‌توانیم از برخی اقدامات حاشیه‌ای در این زمینه جلوگیری کنیم.

صابری گفت: گسترش بی‌رویه شهر نه تنها برای شهرداری و ارائه خدمات آنها مشکل‌آفرین شده بلکه اسباب خدمات‌رسانی مطلوب را نیز دچار چالش می‌کند که ضرورت دارد در این زمینه با رفع برخی از مشکلات و معایب طرح جامع شهر گیوی که به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسیده است برای اجرا و عملیاتی شدن به مسئولان این شهر ابلاغ شود.

وی از فرمانداران و برخی از مسئولان استانی خواست؛ در جلسات بررسی طرح جامع شهر‌ها حضور پر‌رنگ داشته باشند چرا که در تهیه و تدوین طرح جامع شهر‌ها حضور فرمانداران،‌ شهرداران و روسای شوراها ضروری به نظر می‌‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مجری طرح جامع شهر گیوی گزارشی از فرایند عملیاتی شدن تهیه و تدوین طرح جامع شهر گیوی ارائه داد که در آن به مخاطرات اصلی نظیر لغزشی بودن منطقه، ‌رانش زمین، واقع شدن بسیاری از مسیرهای شهری در معرض سیلاب، شیب‌های زیاد، موقعیت خاص توپوگرافی و برخی از ساخت و سازهای بی‌رویه و فرسوده در داخل شهر تاکید شد.

در این جلسه همچنین موضوع ارتقای محدوده شهر از 231 هکتار به 260 هکتار با الحاقات مسکن مهر و توسعه بخش کشاورزی و باغات، محدودیت‌های توسعه شهر گیوی با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، ضرورت رعایت اصول توسعه پایدار و همچنین برخی از نیازهای ضروری این شهر به ویژه در اختیار گذاشته شدن اداره مجتمع‌های آبگرم شهر گیوی و پارک شکوفه‌های بادام مطرح شد و از طرف اعضای جلسه مقرر شد تاسیسات سد گیوی و آبگرم در اختیار شهرداری باشد تا با احداث و راه‌اندازی تاسیسات گردشگری در این منطقه ممر در‌آمدی برای شهرداری باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ایین جلسه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس نیز ضرورت بهره‌مندی شهرداری از فضاهای گردشگری سد کوثر و آبگرم را با هدف کسب در‌آمد پایدار شهری خاطرنشان کرد و اظهار داشت: وجود این مناطق گردشگری هیچ نفعی تاکنون برای اهالی شهرستان کوثر نداشته که انتظار می‌رود به گونه‌ای در طرح جامع شهری این موضوع مدنظر باشد.

جلیل جعفری گفت: نباید حریم شهر را به گونه‌ای توسعه دهیم تا شهرداری در انجام خدمات و ارائه نیازمندی شهروندان دچار مشکل شده یا در صدور پروانه با معضلاتی مواجه شود.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت:‌ شهرداری به عنوان مجری منطقه نمونه گردشگری می‌تواند مدیریت آبگرم‌ها و منابع در‌آمدی آن را عهده‌دار شده و با توسعه مراکز خدماتی در‌آمدی پایدار برای خود کسب کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول