اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای هرمزگان:

آب دریا جایگزین مناسبی برای آبیاری فضای سبز است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای هرمزگان گفت: استفاده از سیستم شیرین‌سازی آب دریا یا آب چاه‌های لب شور جایگزین مناسبی برای آبیاری فضای سبز در شرکت‌های صنعتی است.

آب دریا جایگزین مناسبی برای آبیاری فضای سبز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عاطفه باغستانی ظهر امروز در نشستی با مدیر خدمات شرکت آلومینیم المهدی به بیان و ارائه راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب در این شرکت پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت تحقق راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب در صنایع استان به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کنندگان آب، استفاده از سیستم شیرین‌سازی آب دریا یا آب چاه‌های لب شور را جایگزین مناسبی برای آب شرب در فضای سبز شرکت آلومینیوم عنوان کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای هرمزگان ادامه داد: در راستای مدیریت مصرف و کاهش آلودگی هوا، نصب کنتورهای مجزا به جای کنتور مادر، استفاده از ابزار کاهنده مصرف و نصب دُرفشان در منازل مسکونی شهرک آلومینیوم المهدی از راهکارهای موثر در بهینه‌سازی مصرف آب است به طوری که با استفاده از این ابزار امکان کاهش در مصرف هر مشترک به میزان 20 لیتر در روز فراهم شود.

باغستانی همچنین استفاده از شیرهای زمان‌دار ،پدالی، فتوالکتریک و اهرمی را در مجتمع اداری این شرکت توصیه کرد و گفت: با نصب این شیرها حدود 70-50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای آگاه‌سازی مدیران، کارکنان و خانواده‌های شهرک مسکونی کارخانه المهدی از فرآیند پرهزینه و زمان‌بر تولید، انتقال و توزیع آب شرب، شرکت آب و فاضلاب استان آمادگی هرگونه همکاری در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی، سمینار و ... را به منظور ارائه راهکارهای صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف دارد.

مدیر خدمات شرکت آلومینیم المهدی هرمزگان نیز با بیان اینکه این شرکت از مصرف کنندگان عمده آبفای هرمزگان است، گفت: 75 درصد آب مصرفی در فضای سبز موجود استفاده می‌شود که از پرمصرف‌ترین بخش‌های این شرکت است.

ایرانشاهی تصریح کرد: احداث آب‌شیرین‌کن نیمه صنعتی و حفر چاه‌های آب از جمله راهکارها و برنامه‌های آتی شرکت آلومینیم است که می‌توان با این راهکارها، 90 درصد مشکلات آبرسانی و کمبود آب در فضای سبز این شرکت را برطرف ساخت و وابستگی به آب شرب شهری را به صفر رساند.

وی آلودگی‌های صنعتی ناشی از این کارخانه را از مهم‌ترین دلایل ضرورت نگهداری و توسعه فضای سبز موجود دانست.

رئیس آب و گاز شرکت آلومینیم المهدی نیز در این نشست ضمن استقبال از همکاری آبفای استان در راستای بهینه‌سازی مصرف آب، گفت: در حال حاضر 70 تا 80 هزار مترمکعب مصرف ماهانه این شرکت است که این میزان مصرف را از طریق آبفای هرمزگان و آب شیرین‌کن منطقه ویژه اقتصادی تامین می‌شود. 

حمید پرهی با اشاره به لزوم گستردگی فضای سبز شرکت آلومینیم افزود: استفاده از پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه فاضلاب این شرکت (به میزان 450 متر مکعب) از دیگر منابع تامین آب فضای سبز موجود است. همچنین با استفاده از پوشش گیاهی خاص (کم آب) و آبیاری قطره‌ای فضای سبز موجود تلاش داریم مصرف آب را در این بخش به کمتر از میزان فعلی برسانیم.

وی با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی مصرف آب در این کارخانه بر ادامه همکاری‌های آبفای هرمزگان در خصوص ارائه راهکارهای عملی این بهینه‌سازی تاکید کرد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول