اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

رمضان زمان تبلیغ فرهنگ زکات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان گفت: فرهنگ پرداخت زکات در ماه مبارک رمضان به نحو مطلوب تبلیغ شود.

رمضان زمان تبلیغ فرهنگ زکات است

ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوکان اظهار داشت: این ماه فرصت مغتنمی برای تبلیغ فریضه واجب زکات است زیرا هموطنان از طریق پرداخت‌کردن این وجوه شرعی به همنوعان خود کمک‌رسانی می‌کنند.

وی به استفاده از این ماه برای نهادینه کردن تکالیف الهی درجامعه تاکید کرد و گفت: این ماه فرصت مغتنمی برای تبلیغ فریضه واجب زکات است زیرا هموطنان از طریق پرداخت‌ کردن این وجوه شرعی به همنوعان خود کمک‌رسانی می‌کنند پس مبلغان در راستای تشویق مردم برای شرکت در این امر تلاش کنند.

خلیفه‌زاده بر لزوم پرهیز از گرانفروشی تاکید کرد و بیان داشت: کسبه حداقل درماه مبارک رمضان مراعات حال مردم را کرده و کالاهای مختلف را با نرخ‌های مناسب و منصفانه به آنها عرضه کنند زیرا مردم در طول سال از تورم حاکم بر قیمت کالاهای گوناگون ناراضی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید اطعام ایتام و اقداماتی از این دست در رمضان بیشتر مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: انتظار می‌رود حداقل در این ماه مبارک، بازاریان با مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه با رحم و شفقت بیشتری برخورد کنند و مراعات حال این افراد را بکنند تا دعای خیر آنها نیز موجب رونق گرفتن روزی و کسب شود.

خلیفه‌زاده با اشاره به اهمیت حفظ وحدت کلمه و اطاعت از مقام معظم رهبری اظهار داشت: در شرایط کنونی جهان، مسلمانان به ویژه ملت ایران به اتحاد و همبستگی بیش از هر موضوع دیگری نیاز جدی دارند از طرف دیگر با پیروی از رهبری باید در راستای مجد و عظمت کشورمان گام برداریم، پس در رمضان باید به این مسائل نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول