اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مرکزی زکات خبر داد

جمع‌آوری 30 میلیارد تومان زکات/ رشد 30 درصدی زکات در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مرکزی زکات از جمع‌‌آوری 30 میلیارد تومانی زکات از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح کشور خبر داد.

جمع‌آوری 30 میلیارد تومان زکات/ رشد 30 درصدی زکات در سال‌جاری

حسین نبی‌لو در حاشیه سفر به کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: یک‌هزار و 510 میلیارد ریال هدف‌گذاری امسال ستاد زکات در زمینه جمع‌‌‌آوری زکات است.

وی از اجرای 5 هزار پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌آوری زکات در سطح کشور در سال‌جاری خبر داد و افزود: تاکنون نیز 5 هزار و 820 پروژه مختلف از محل وجوه زکات ساخته شده است.

دبیر شورای مرکزی زکات خاطرنشان کرد: 3 هزار و 800 پروژه از 5 هزار و 820 پروژه ساخته شده از محل وجوهات زکات، مسجد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 800 پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌‌‌آوری زکات در سطح کشور اجرا شد و حدود 25 میلیارد تومان از کل وجوهات زکات‌ جمع‌آوری شده در سال گذشته صرف امور نیازمندان و محرومین شد.

به گفته نبی‌لو، امسال 23 هزار و 983 نفر مبلغ افتخاری به منظور تبلیغ فریضه الهی زکات در سطح روستاها جذب، سازماندهی و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

نبی‌لو از مساجد به‌عنوان محوریت برنامه‌های ستاد زکات در سال‌جاری نام برد و خاطرنشان کرد: امسال جمع‌آوری زکات در محلات با محوریت مساجد از اولویت‌های مهم این ستاد است.

وی از راه‌اندازی دفاتر امداد محلات در مساجد سطح کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی این دفاتر با محوریت روحانیون و ائمه جمعه و جماعات جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات را هدفمندتر خواهد کرد.

به گفته دبیر شورای مرکزی زکات، دفاتر امداد محلات وظیفه شناسایی خیران و محرومان محلات و توزیع کمک‌ها در بین آنان را بر عهده دارند و با حضور هیئت امنا و نظارت امام جماعت در مساجد تشکیل می‌شود.

نبی‌لو تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه را ضروری دانست و گفت: امکانات توسعه و ترویج فرهنگ زکات در سطح کشور مهیا و در همین راستا ضمن بسیج تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای بیش از 16 هزار طلبه نیز آموزش و توجیه شده و برای تبلیغ این مهم به روستاها فرستاده می‌شوند.

وی از صرف اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در راستای تقویت و توسعه فرهنگ زکات در جامعه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: هدف ما تقویت و توسعه بیش از پیش این فریضه الهی به منظور رفع و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در سطح جامعه است.

دبیر شورای مرکزی زکات در پایان تاکید کرد با تعامل و مشارکت بیش از پیش روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و راه‌اندازی دفاتر امداد در مساجد در زمینه توسعه و تقویت بیش از پیش پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول