اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

337 میلیون ریال زکات در گچساران جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 337 میلیون ریال زکات در گچساران جمع‌آوری شد.

337 میلیون ریال زکات در گچساران جمع‌آوری شد

امرالله فروزنده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در این شهرستان 25 نفر به عنوان عاملین زکات فعالیت دارند.

وی تعداد روستاهای زکات‌دهنده در گچساران را هشت روستا عنوان کرد و افزود: برای تشویق کشاورزان دیگر روستاها برای پرداخت زکات باید بیش از پیش تلاش شود.

مدیر کمیته امداد گچساران افزود: مبالغ جمع‌آوری شده از طریق زکات در مصارف عمرانی روستاها، درمان، مسکن، تحصیل ایتام، نیازمندان و ابن‌سبیل احداث و تعمیر مساجد، اماکن عمومی و کمک به امور محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در همان روستا هزینه می‌شود، ابراز داشت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت، به میزان جمع‌آوری زکات هر روستا، اعتباری دولتی در راستای آبادانی آن منطقه اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.

فروزنده با اشاره به واجب بودن فریضه دینی و الهی زکات گفت: مبالغ جمع‌آوری‌ شده از محل زکات در امور عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات از سال‌های گذشته تاکنون با استقبال بیشتری از سوی کشاورزان مواجه شده است، اذعان داشت: در صورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع، میزان زکات پرداختی از سوی کشاورزان و مردم افزایش خواهد یافت.

جمع‌آوری 900 میلیون ریال زکات در سال 90

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران خاطرنشان کرد: روحانیون و ائمه جماعات مساجد ظرفیت‌های خوبی برای تبلیغ فرهنگ زکات دارند.

فروزنده از روحانیون خواست بیش از پیش به تبلیغ این فریضه الهی بپردازند و آگاهی‌بخشی لازم را به ویژه در روستاها در زمینه برکات پرداخت زکات داشته باشند.

وی با اشاره به جمع‌آوری 900 میلیون ریال زکات در سال 90 بیان داشت: مبالغ جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های عمرانی روستاها، درمان، مسکن، تحصیل ایتام و ابن‌سبیل شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول