اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین:

زکات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیروکارزین گفت: زکات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است و احیای این فریضه الهی ضمن برطرف‌کردن نیاز نیازمندان زمینه توسعه کشور را فراهم می‌کند.

زکات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی قیروکارزین اظهار داشت: تمام مسئولان باید در راستای گسترش فرهنگ زکات که از واجبات الهی در کنار نماز است تلاش کرده و باعث نزول برکت بر اهل آن با انجام این واجب الهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با فراموشی زکات برکت از کسب و کار و زندگی می‌رود چرا که پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام است که آثار اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و باعث عمران و آبادانی و برطرف‌شدن نیاز جوامع انسانی می‌شود.

اکبری با بیان اینکه زکات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است و احیای این فریضه الهی ضمن برطرف کردن نیاز نیازمندان زمینه توسعه کشور را فراهم می‌کند، اضافه کرد: مبلغان دینی نیز در این ماه باید به تبلیغ اهمیت پرداخت خمس و زکات و همچنین انفاق بپردازند چرا که خواندن نماز مسلمان زمانی مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرد که فریضه زکات نیز در کنار آن ادا شود.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به اینکه موارد استفاده زکات نیز در اسلام مشخص شده است، گفت: نحوه هزینه‌کرد زکات بسیار مهم است و باید ضمن اعتمادسازی در میان عموم همراه با نظارت روحانیون زکات و کمک‌های مردمی با اولویت‌بندی نوع نیاز در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی با معرفی مسئول زکات در این شهرستان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید با مسئول زکات شهرستان همکاری کند و زکات با هدف جلب رضایت خداوند در همان موارد مورد نیاز مانند سامان دادن زندگی فقرا، بهسازی موسسات دینی، حسینیه‌ها و کمک به در راه ماندگان و غیره هزینه شود.

اکبری در پایان با اشاره به برکات رمضان و ماه مهمانی خدا افزود: باید در ماه پربرکت رمضان در راستای ترویج معارف قرآنی و گسترش آن و همچنین احیای واجبات الهی برای بیمه‌کردن جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان استفاده کرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول