اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد آبپخش:

پرداخت معادل زکات موجب آبادانی مناطق محروم شده است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد احیای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش گفت: پرداخت معادل زکات در سال‌های اخیر امری ارزشمند بوده که موجب آبادانی مناطق محروم شده است.

پرداخت معادل زکات موجب آبادانی مناطق محروم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش سید حمید موسوی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد احیای زکات آبپخش اظهار داشت: در جامعه اسلامی تلاش در راستای ترویج احکام و حدود اسلامی از مسائل مهمی است که مسئولان در اجرای وظایف خویش باید به آن توجه داشته باشند.

مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش خاطر نشان کرد: زکات یکی از احکام مهم دین مبین اسلام است که در جوامع انسانی و اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و بر تمامی عرصه‌های زندگی انسان‌ها اثر می‌گذارد.

وی افزود: گسترش عدل و داد و برابری و برادری از اهداف مهمی است که مردم در جوامع اسلامی برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند و با پرداخت زکات می‌توانیم زمینه را برای تحقق عدالت اجتماعی و رفع نیازهای مالی اقشار نیازمند جامعه فراهم آوریم.

موسوی بیان داشت: پرداخت زکات موجب گسترش فعالیت‌های عام‌المنفعه در جامعه می‌شود و در زمینه پروژه‌هایی که بودجه و ردیف مشخص دولتی ندارند می‌توان از اعتبارات زکات برای پرداخت این پروژه‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که سبب اثرگذاری زکات در عمران و آبادانی جوامع اسلامی می‌شود، پرداخت معادل به زکات است که از آثار و برکات توجه دولت خدمتگزار به ترویج این سنت حسنه الهی است و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی این امر را تسهیل بخشیده است.

مسئول ستاد احیاء زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش با اشاره به نقش فعالیت‌های فرهنگی در ترویج فرهنگ زکات ابراز داشت: فعالیت‌های فرهنگی از مسائل ارزشمندی است که سبب ترویج فرهنگ زکات در جامعه می‌شود و برگزاری چهار همایش زکات در آبپخش از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی صورت پذیرفته است.

موسوی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی ستاد احیای زکات آبپخش گفت: تجلیل از عاملین و فعالان عرصه زکات، انجام فعالیت‌های تبلیغی نظیر نصب تابلو فلزی احادیث زکات در شهر و روستاهای آبپخش، تهیه و توزیع ساعت دیواری و رومیزی با زمینه احادیث زکات و تهیه و توزیع جانماز و جامهری برای مساجد از عمده‌ترین فعالیت‌های فرهنگی این ستاد است.

در این نشست فاطمه جهان‌افروز به عنوان مسئول شورای بانوان ستاد زکات و حجت‌الاسلام سید زریر داوودیان به عنوان مبلغ ستاد زکات معرفی شدند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول