اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد یزد بیان کرد

اجرای 70 پروژه عام‌المنفعه از محل درآمد زکات استان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد طی مراسمی در طبس گفت: درآمد زکات استان یزد در سال گذشته 5 میلیارد ریال بود که از این محل 70 پروژه عام‌المنفعه در سطح استان اجرا شده است.

اجرای 70 پروژه عام‌المنفعه از محل درآمد زکات استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمد اکبری صبح امروز در جلسه شورای زکات شهرستان طبس که در محل نهاد امامت جمعه طبس برگزار شد، اظهار داشت: درآمد زکات شهرستان‌های استان یزد و از جمله شهرستان طبس دارای رشد قابل توجهی است به طوری که در سال 1390 درآمد زکات استان یزد 5 میلیارد ریال بود که از این محل بیش از 70 پروژه عام‌المنفعه در سطح استان یزد اجرا شده است.

وی ادامه داد: میزان مشارکت مردمی و درآمد زکات در شهرستان طبس علی‌رغم همه محرومیت‌ها اما از رشد خوبی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود این رشد همچنان ادامه یابد.

* ارتقاء نمایندگی کمیته امداد دیهوک به اداره

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد و دبیر شورای زکات استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: درخواست‌های مطرح شده در رابطه با کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته و در جلسات تخصصی بررسی می‌شود که درباره درخواست ارتقاء نمایندگی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بخش دیهوک طبس به اداره، پیشنهاد مربوطه به تهران ارسال شده است و این کار تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

* اجرای طرح «مسجد محوری» در مساجد استان یزد

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات کمیته امداد برای توسعه مشارکت‌های مردمی، خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در راستای تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی و انفاق در جامعه، طرح «مسجد محوری» است که اجرای مطلوب این طرح همکاری و مساعدت ائمه جمعه و جماعت، حوزه‌های علمیه و هیئت امنای مساجد را می‌طلبد.

* ایجاد مشکل برای خانواده‌های کم‌درآمد با اجرای هدفمندی یارانه‌ها

امام جمعه طبس و رئیس شورای زکات شهرستان طبس نیز در این جلسه با اشاره به گستردگی و محرومیت طبس، خواستار توجه ویژه نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی به این شهرستان شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان اضافه کرد: گرچه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها لازم و دارای فوایدی است، اما اجرای این قانون و نیز گرانی‌های اخیر مشکلاتی را برای خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های کم‌درآمد ایجاد کرده که لازم است مجلس و دولت برای حل این مسائل و نیز نهادهای حمایتی برای رفع مشکلات خانواده‌های کم‌درآمد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره زکات بیان کرد: بیش از 80 آیه درباره اهمیت پرداخت زکات و چگونگی مصرف آن در قرآن کریم آمده است که پرداخت زکات فواید متعددی برای پرداخت کننده و جامعه دارد و موجب نزول برکات الهی و جلوگیری و آفات و بلایا می شود.

* مشارکت‌های مردمی معادل 17 درصد اعتبارات امداد

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس هم در ابتدای این جلسه به ارائه آماری از مددجویان طبس و میزان کمک به آنان پرداخت و گفت: 3 هزار و 400 خانواده با جمعیت 6 هزار و 600 نفر تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس هستند که طی سال گذشته بالغ بر 15 میلیارد ریال به خانواده‌های مستمری‌بگیر پرداخت شده است.

احمد رفیعی ادامه داد: همچنین در سال 1390 در راستای توانمندسازی محرومان به ویژه برای ایجاد فرصت‌های شغلی حدود 20 میلیارد ریال به واجدان شرایط در شهرستان طبس پرداخت شده است.

وی یادآور شد: مردم نوع‌دوست شهرستان طبس نیز در سال گذشته در مجموع بیش از 15 میلیارد ریال از طریق کمیته امداد به نیازمندان طبس کمک کرده‌اند که این میزان معادل 17 درصد کل اعتبارات کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس است.

* رشد 45 درصدی مشارکت‌های مردمی در طبس

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس و دبیر شورای زکات این شهرستان همچنین از رشد 45 درصدی میزان مشارکت‌های مردمی در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و درباره زکات نیز گفت: 45 نفر مبلغ و 31 نفر عامل برای جمع‌آوری زکات در روستاها با کمیته امداد طبس همکاری می‌کنند که در این ارتباط 70 جلسه گروهی و 150 جلسه چهره به چهره برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مجموع 645 میلیون ریال زکات مال و 263 میلیون ریال زکات فطره توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول