اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جمع‌آوری زکات اهل سنت گلستان:

50 درصد زکات گلستان از مناطق اهل سنت جمع‌آوری شده است

خبرگزاری فارس: نماینده جمع‌آوری زکات اهل سنت گلستان و مسئول جمع‌آوری زکات شهرستان کلاله گفت: 50 درصد زکات گلستان از مناطق اهل سنت جمع‌آوری شده است.

50 درصد زکات گلستان از مناطق اهل سنت جمع‌آوری شده است

امان‌دردی کوچک‌زاده امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: مردم متدین و ولایت‌مدار اهل سنت مانند دیگر مردم این استان در پرداخت زکات عزم جدی داشته و این فریضه الهی را با جان و دل ادا می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار نیروی افتخاری در بحث جمع‌آوری زکات با ما همکاری دارند تصریح کرد: در سال گذشته در سطح استان گلستان 50 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده که بیش از 25 میلیارد ریال آن در مناطق اهل سنت بوده است.

کوچک‌زاده خاطر نشان کرد: زکات جمع‌آوری شده مردم در این مناطق در روستاها و مناطق محروم و در پروژه‎های عمرانی بخش‎هایی که زکات پرداخت کرده‎اند هزینه شده است.

مسئول جمع‌آوری زکات شهرستان کلاله در ادامه با بیان اینکه این شهرستان در سال گذشته یک میلیارد و 160 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده ابراز داشت: کلاله در بخش حمایتی زکات رتبه اول کشور و در جمع‌آوری زکات رتبه سوم را دارد.

وی یادآور شد: بخش حمایتی زکات شامل مسکن، اطعام نیازمندان، درمان، هزینه‎های تحصیلی، پوشاک و معیشت نیازمندان می‎شود که 80 درصد از زکات جمع‌آوری شده کلاله در این بخش هزینه شده است.

کوچک‌زاده با بیان اینکه در فقه اهل سنت هر آن چه از زمین می‎روید شامل پرداخت زکات می‎شود گفت: بر همین اساس فرهنگ‌سازی کرده‎ایم تا بتوانیم از بخش‎های مختلف محصولات کشاورزی چون هنداونه، گوجه فرهنگی، حبوبات، و... زکات جمع‌آوری کنند.

نماینده جمع‌آوری زکات اهل سنت گلستان متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) نهادی مردمی و کارش خدمت‌رسانی به محرومان است برای همین مردم اهل سنت این نهاد را امین خود قرار داده‎اند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول