اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نهاوند:

45 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در نهاوند در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند گفت: 45 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه از محل پرداخت زکات شهرستان نهاوند طی سال گذشته و سه ماه امسال در حال اجرا است.

45 پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات در نهاوند در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی کاویانی پیش از ظهر امروز در همایش زکات در شهرستان نهاوند اظهار داشت: پرداخت زکات سال گذشته در شهرستان نهاوند مبلغ 800 میلیون تومان بوده که برای اجرای 45 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی از پرداخت 320 میلیون تومان به عنوان تشویقی یا معادل زکات به کشاورزان از سال 90 خبر داد و گفت: این مبلغ از سال گذشته و امسال تخصیص یافته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند از ایجاد پروژه‌هایی از قبیل جمع‌آوری آب‌های سطحی روستاها، ساخت پل، ساخت عسالخانه، تعمیر و تجهیز مساجد، زینبیه‌ها،حسینیه‌ها و... خبر داد و اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود جمع‌آوری زکات به 1.5 میلیارد تومان افزایش یابد زیرا فرهنگ‌سازی و تبلیغات گسترده‌ای برای تشویق و ترغیب کشاورزان برای پرداخت زکات در حال اجرا است.

وی با اشاره به وجود 28 هزار صندوق صدقات در نهاوند گفت: ماهانه بیش از 60 میلیون تومان از این محل جمع‌آوری می‌شود که نشان از عمق توجه مردم در ارتباط با کمک به نیازمندان دارد.

کاویانی توانمندسازی و خودکفاسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و اولویت‌های کمیته امداد در نهاوند دانست و اظهار داشت: در نهاوند 4 هزار و 890 خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند که تاکنون 400 خانوار آنها از چرخه مستمری‌بگیر کمیته امداد خارج و خودکفا شده‌اند.

وی در پایان سخنانش به انتخاب عاملان زکات در 169 روستای نهاوند در سال جاری اشاره کرد و افزود: در هر روستا یک نفر به عنوان عامل زکات معرفی شده که از افراد مورد اعتماد روستاها هستند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول