اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان پیشوا مطرح شد

ستاری: برچیده شدن فقر نقش اصلی احیای زکات است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پیشوا گفت: نقش اصلی احیای زکات برچیده شدن فقر از جامعه است.

ستاری: برچیده شدن فقر نقش اصلی احیای زکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بهنام ستاری بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد احیاء زکات شهرستان پیشوا به تبیین جایگاه زکات در میان احکام اسلام پرداخت و اظهار داشت: دومین فرمان و دستور الهی پس از امر به اقامه نماز امر به پرداخت زکات بوده است و بر اساس روایات، اگر زکات پرداخت شود، فقیر مسلمانی در جامعه یافت، نخواهد شد.

فرماندار شهرستان پیشوا زمینه سازی برای ترویج و توسعه فرهنگ زکات در شهرستان را خواستار شد و گفت: فریضه زکات یک اصل اقتصادی، اجتماعی و دینی است و اگر فریضه زکات در جامعه اسلامی به ‌درستی اجرا شود، هیچ فقیری در جامعه پیدا نمی‌شود.

وی در ادامه خطاب به دهیاران، ائمه جماعات روستاها، روسای شوراهای روستاها بیان داشت: به لطف خدا در هر روستا یک حرکت جمعی در جهت ترویج احیای زکات و پرداخت آن صورت می‌گیرد چرا که این کار در عمل باعث افزایش میل به پرداخت زکات در میان شهروندان شده و در نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات بسیار مؤثر است.

امام جمعه شهرستان پیشوا نیز طی سخنانی عنوان کرد: اگر مردم زکات مال خود را بدهند هیچ فقیری باقی نمی‌ماند که خداوند از روی علم پرداخت زکات را واجب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی‌نیا بر ایجاد گروه‌های جمع آوری زکات در هنگام برداشت گندم، اطلاع رسانی به موقع و مناسب و استفاده از وجود روحانیون و مبلغان دینی در راستای تبیین هر چه بیشتر این فریضه الهی تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان پیشوا در این جلسه زکات را از واجبات شرعی عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فقر طبقاتی، ترویج فرهنگ پرداخت زکات است.

در پایان جلسه برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با تبلیغ و چگونگی جمع آوری زکات و برگزاری جلسات دوره‌ای ستاد احیای زکات در شهرستان سال جاری صورت گرفت.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول