اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

مسئولان در گسترش فرهنگ زکات اهتمام ورزند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: زکات از دستورات اقتصادی اسلام است و انتظار داریم مسئولان و مردم در گسترش فرهنگ زکات اهتمام ورزند.

مسئولان در گسترش فرهنگ زکات اهتمام ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد احیاء زکات آبپخش اظهار داشت: زمینه‌سازی برای تحقق احکام و حدود الهی از اهداف مهمی است که کارگزاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در جامعه اسلامی باید به آن توجه کنند.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: تلاش برای احیای فرهنگ زکات که یکی از مهم‌ترین فرایض و دستورات الهی و دین مبین اسلام است، از مهم‌ترین اهدافی است که در سال‌های اخیر ستاد احیای زکات و شورای زکات در مناطق مختلف کشور برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

رضایی زکات را یکی از ابعاد اجتماعی و اقتصادی دین مبین اسلام دانست و اذعان داشت: زکات یکی از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام است که آثار اجتماعی فراوانی به دنبال دارد و باعث عمران و آبادانی و رفع نیاز جوامع انسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: زکات را می‌توان یکی از ابعاد اقتصادی دین مبین اسلام دانست و این امر سبب رفع نیازها و مشکلات مالی و اقتصادی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود.

این مسئول  یادآور شد: زکات یکی از سنت‌های حسنه الهی است که در گذشته به فراموشی سپرده شده بود و ظهور انقلاب شکوهمند اسلامی زمینه احیای این سنت حسنه الهی را به وجود آورد.

رئیس ستاد احیاء زکات آبپخش بیان داشت: فرهنگ‌سازی برای گسترش و ترویج فرهنگ زکات در جوامع انسانی سبب برابری و برادری و رفع فاصله طبقاتی انسان‌ها که دست‌ساخته زندگی مدرن است، می‌شود.

رضایی تصریح کرد: پرداخت زکات موجب ازدیاد مال و سلامتی جسم و روح می‌شود و از آنجا که بانوان در خانواده به عنوان محور اساسی خانواده محسوب می‌شوند، این توانایی را دارند که موجب ترغیب بیشتر مردان برای پرداخت فریضه زکات شوند.

امام جمعه آبپخش فعالیت ستاد احیاء زکات آبپخش را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در سال‌های اخیر در آبپخش اقدامات ارزنده‌ای در راستای ترویج فرهنگ زکات صورت پذیرفته و همه این موفقیت‌ها حاصل تلاش وافر و شبانه‌روزی دبیرخانه و اعضاء ستاد احیای زکات است.

رضایی اذعان داشت: از همه مسئولان و مردم انتظار داریم در گسترش فرهنگ زکات اهتمام ورزند تا شاهد جامعه سالم باشیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول