اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرکرد:

140 میلیون تومان زکات در شهرکرد جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرکرد گفت: افزون بر 140 میلیون تومان زکات در شهرکرد جمع‌آوری شده است.

140 میلیون تومان زکات در شهرکرد جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا اصغرزاده بعدازظهر امروز در همایش زکات در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان شهرکرد موفق شده است مقام نخست پرداخت زکات را در بین سایر شهرستان‌های هفت‌گانه این استان به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در سال گذشته در شهرستان شهرکرد بیش از 140 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که بخشی از زکات مستحبی استان بود.

اصغرزاده با اشاره به اینکه 40 درصد مجموع زکات جمع‌آوری شده در این استان صرف توانمندسازی نیازمندان شده است، گفت: مابقی زکات جمع‌آوری شده در این استان بر اساس نظر دهیاران و ائمه جماعات روستاها صرف امور عمرانی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر زکات دهنده در شهرستان شهرکرد وجود دارد که این تعداد افراد خیر موجب شده است تا این شهرستان بتواند مقام نخست استانی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به طرح شجره طیبه، گفت: شهر سامان آغازگر طرح شجره طیبه در این استان بوده است که پس از آن نیز شهر بن به عنوان دومین شهر این شهرستان مجری این طرح شده است.

اصغرزاده ادامه داد: با اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 500 اصله درخت در این طرح ثبت شده است که از این میزان بیش از 700 کیلوگرم انواع میوه جمع‌آوری شده که برای مصرف نیازمندان هزینه شهد است.

وی آموزش و توجیه کشاورزان را در پرداخت زکات از مهم‌ترین اهداف اجرایی این طرح برشمرد و گفت: آموزش چهره به چهره یکی از روش‌های موثر در ترویج این امر الهی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون از محل وجوه زکات و کمک‌های دولت 5 هزار و 820 پروژه عمرانی از جمله خانه عالم و مسجد در سطح روستاهای این شهرستان احداث و مرمت شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول