اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین پیش‌بینی کرد

جذب 6 میلیارد تومانی زکات در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود جذب زکات استان قزوین در سال جاری به مرز شش میلیارد تومان برسد.

جذب 6 میلیارد تومانی زکات در قزوین

هدایت‌الله صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: جمع‌آوری زکات از سال 84 تا‌کنون به همت مردم، مسئولان و روحانیت معزز رشد بسیار زیادی داشته و در سال گذشته پنج میلیارد و 410 میلیون تومان، میزان زکات جمع‌آوری شده در استان قزوین بود.

وی در خصوص ظرفیت استان قزوین در جمع‌آوری زکات تصریح کرد: استان قزوین به نسبت ظرفیت جمعیتی خود در جمع‌آوری زکات در کشور رتبه نخست را کسب کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شش میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌‌آوری شود.

این مسئول درباره زمان‌بندی جمع‌آوری زکات در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین جمع‌آوری زکات شروع شده و تاکنون 400 میلیون تومان توسط مردم مؤمن قزوین پرداخت زکات داشته‌ایم.

صفری خاطرنشان کرد: زکات به دو بخش واجب و مستحبی تقسیم می‌شود و زکات مستحبی انواع میوه‌ها، زیتون، فندوق و گیلاس را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته در استان قزوین، شهرستان تاکستان با یک میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت زکات رتبه نخست این استان را در این امر مهم داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: رشد جمع‌آوری زکات در استان قزوین بسیار چشمگیری بود و این رشد به خاطر حضور مردم مؤمن و ولایت‌مدار و همچنین مسئولان و روحانیت معزز در این استان است.

این مسئول ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای مردم استان قزوین دانست تا با کمک‌های خود به فقرا در راستای کاهش فقر در این استان تلاش کرده و از مردم شریف استان قزوین درخواست کرد مانند سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به پرداخت فطره داشته باشند.

وی ابراز کرد: استان قزوین ظرفیت 150 میلیارد ریالی در حوزه زکات دارد و قطعا با حضور مردم مؤمن و ولایتمدار این استان در امر پرداخت زکات این مبلغ در آینده محقق خواهد شد.

صفری نقش روحانیت معزز را در جمع‌آوری زکات بسیار مهم دانست و اظهار کرد: روحانیون و مبلغان زکات به عنوان سفیران ارزشمند استان قزوین همکاری بسیار خوبی را با کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان دارند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول