اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

اجرای سامانه الکترونیکی چک‌های بین بانکی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان زنجان از اجرای سامانه الکترونیکی بین بانکی در استان زنجان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

اجرای سامانه الکترونیکی چک‌های بین بانکی در زنجان

مصطفی مقدسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برخی از اقدامات سیستم بانکی در استان زنجان اظهار کرد: اجرای سامانه الکترونیکی چک‌های بین بانکی در استان نیز یکی از اقدامات مطلوب استان زنجان در سیستم بانکی است.

وی با اشاره به اینکه از سال 88 فاز مطالعاتی اجرای سامانه الکترونیکی بین بانکی در استان زنجان آغاز شده است، اضافه کرد: سال گذشته به صورت پایلوت این طرح در شهرستان ابهر اجرا شد.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان زنجان با اشاره به اینکه طرح سامانه اجرای الکترونیکی چک‌های بین بانکی به صورت موفقیت‌آمیز در شهرستان ابهر اجرا شد، افزود: به همین منظور از هفته گذشته اجرای این طرح در کل استان زنجان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: درصورت موفقیت طرح مذکور در استان زنجان در سایر استان‌های کشور نیز به تدریج آغاز شده و اجرا می‌شود.

مقدسی در ادامه با اشاره به برخی از مزایای اجرای طرح مذکور اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح وصول چک‌های مردم بسیار کند، صورت گرفته و از 48 ساعت تا یک هفته به طول می‌انجامید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدت زمان انجام کارهای چکی و وصول چک در استان بسیار کاهش یافته است، اضافه کرد: کاهش مراجعات مردمی به بانک‌ها، کاهش هزینه‌ها و کاهش حمل و نقل و ترافیک نیز از دیگر مزایای اجرای این طرح در سیستم بانکی است.

لازم به ذکر است، به گفته رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان زنجان در حال حاضر سامانه اجرای الکترونیکی چک‌های بین بانکی از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و در حال حاضر در همه بانک‌های استان زنجان در حال اجرا است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول