اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن لردگان خبر داد

امتناع بانک‌ها از اعطای تسهیلات با نرخ مصوب دولت

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لردگان گفت: در سال گذشته تسهیلات مسکن با نرخ 15 درصد به مردم ارائه می‎شد که با تصویب هیئت دولت این نرخ به پنج درصد در سال‌جاری کاهش یافته است.

امتناع بانک‌ها از اعطای تسهیلات با نرخ مصوب دولت

صدرالله مولوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ ابلاغی دولت به بانک‌های عامل در سراسر کشور تسهیلات مسکن با نرخ سود پنج درصد به مردم ارائه می‎شود.

وی افزود: در سال گذشته تسهیلات مسکن با نرخ 15 درصد به مردم ارائه می‎شد که با تصویب هیئت دولت این نرخ به پنج درصد در سال‌جاری کاهش یافته است.

مولوی تصریح کرد: این در حالیست که برخی از بانک‌های عامل در این شهرستان از جمله بانک ملی، صادرات و رفاه همچنان تسهیلات خود را با نرخ 15 درصد به متقاضیان ارائه می‎دهند که این موضوع در دست پیگیری است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لردگان اضافه کرد: البته برخی از بانک‌های عامل شامل بانک ملت و تجارت تسهیلات مسکن را با نرخ سود پنج درصد به مردم ارائه می‎دهند که این امر موجب شده است تا درخواست‌های وام از این بانک‌ها افزایش یابد.

وی تسهیلات احداث مسکن را برای متقاضیان در شهر 20 میلیون تومان و در روستاها 15 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان تسهیلات برای احداث یک باب منزل مسکونی کافی نیست و مردم خود نیز باید آورده داشته باشند، به عبارت دیگر 30 درصد هزینه احداث با مردم و 70 درصد آن نیز در قالب تسهیلات خواهد بود.

مولوی اضافه کرد: این میزان تسهیلات براساس حداقل زیربنای مصوب شده است که در شهرها 75 متر و در روستاها 60 متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد اراضی موجود برای اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان لردگان به صورت خودمالکی است، گفت: 12 هکتار زمین نیز از سوی بنیاد مسکن این شهرستان در نظر گرفته شده است که تنها دو بلوک دیگر برای اتمام طرح در این زمین 12 هکتار باقی مانده است و مابقی واحدها نیز به صورت کامل تمام شده است، به‌طوریکه تاکنون 64 واحد آن به متقاضیان واگذار شده است.

مولوی افزود: چهار شرکت تعاونی مسکن مهر با تعداد اعضای 245 نفر در این شهر فعالیت می‌کنند که این شرکت‌ها در مراحل پایانی ساخت و ساز می‌باشند.

وی تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و تعداد 173 واحد دیگر نیز در سه ماهه دوم سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول