اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جنوب کرمان به بلایی خاموش دچار شده است

فرماندار کهنوج: بانک‌ها مرکز معیشت مردم شده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج گفت: اگر در گذشته معیشت 80 درصد مردم از طریق بخش کشاورزی تأمین می‌شد، امروز با ابراز تأسف بانک‌ها مرکز معیشت مردم شده‌اند.

فرماندار کهنوج: بانک‌ها مرکز معیشت مردم شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، عباس اطمینانی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس بانک کشاورزی شهرستان کهنوج اظهار داشت: در منطقه‌ جنوب کرمان با وجود اینکه فعالیت 80 درصد مردم در بخش کشاورزی است اما خشکسالی‌های پی‌درپی موجب بروز مشکلات فراوانی برای این قشر شده است.

وی منطقه جنوب کرمان را دچار یک بلای خاموش دانست و افزود: در این منطقه با توجه به از دست رفتن بخش کشاورزی که منبع اصلی تأمین معیشت مردم است، دچار یک مشکل و بلای خاموش شده‌ایم.

اطمینانی تصریح کرد: اگر در گذشته معیشت 80 درصد مردم از طریق بخش کشاورزی تأمین می‌شد، امروز با ابراز تأسف بانک‌ها مرکز معیشت مردم شده‌اند.

وی ابراز داشت: باید با رعایت مسائل قانونی مطالباتی که معوق شده و متعلق به خود مردم است، به درون چرخه بازگردد تا دوباره در اختیار مردم قرار گیرد.

اطمینانی گفت: اقتصاد منطقه جنوب کرمان به نحوی با مسائل و مشکلاتی که گریبانگیر کشاورزان است متوقف شده و باید تدبیر خاصی اندیشید.

وی با اشاره به مشکلات فراوان کشاورزان در جنوب کرمان و عدم توانایی آن‌ها در پرداخت اقساط وام‌ها عنوان کرد: ما در بخش اشتغال کشاورزان کارگروهی را به دستور ریاست محترم جمهور تشکیل داده‌ایم.

اطمینانی گفت: ریاست این کارگروه در شهرستان به عهده فرماندار و از اداراتی مانند جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و ... تشکیل شده و اعتبارات خوبی نیز دارد.

فرماندار کهنوج ابراز داشت: اعتبار این کارگروه برای شهرستان کهنوج 10 میلیارد تومان است که باید از این فرصت بسیار خوب برای مردم این شهرستان استفاده کرد و همه ادارات موظف به همکاری با این کارگروه هستند.

وی افزود: باید بخش دام، طیور و آبزیان را مانند گذشته زنده کنیم تا هم چرخه بخش کشاوری با توجه به خشکسالی‌ها به شکلی احیا شود و هم بحث اقتصاد مردم و درآمد آنها جانی دوباره بگیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول