اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بالا بودن میزان مطالبات معوقه

بانک کشاورزی گچساران جزو 200 شعبه زیان‌ده کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس بانک کشاورزی گچساران با تأکید بر لزوم بازپرداخت به موقع تسهیلات بانکی گفت: این شعبه به خاطر بالا بودن میزان مطالبات معوقه و مشکوک‌الوصول، جزو 200 شعبه زیان‌ده در کشور است.

بانک کشاورزی گچساران جزو 200 شعبه زیان‌ده کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی‌اکبر نیک‌اقبال ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: ارائه تسهیلات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش فرصت مناسبی برای تقویت و گسترش فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

وی ابراز داشت: وظیفه بانک‌ها پرداخت تسهیلات به مشتریان بوده و مشتریان نیز باید در بازپرداخت تسهیلات همکاری لازم را با بانک داشته باشند.

بانک کشاورزی گچساران 110 میلیارد ریال مطالبه مشکوک‌الوصول دارد

رئیس بانک کشاورزی گچساران بازگشت مطالبات معوقه به بانک را زمینه‌ساز پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان عنوان کرد.

نیک‌اقبال افزود: به منظور تسهیل و تحقق درخواست‌های متقاضیان دریافت تسهیلات بخش کشاورزی پرداخت به موقع تسهیلات امری لازم و ضروری است.

وی بیان داشت: بانک کشاورزی گچساران افزون بر 110 میلیارد ریال مطالبات مشکوک‌الوصول و معوقه دارد که 90 میلیارد ریال مربوط به افراد حقیقی و مردم و 20 میلیارد آن مربوط به افراد حقوقی و شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

نیک‌اقبال از مسئولان ادارات و سازمان‌های گچساران خواست تا نسبت به دریافت مطالبات معوقه از مردم، همکاری ویژه‌ای با بانک کشاورزی داشته باشند.

وی گفت: این بانک در میان شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان مطالبات معوقه و مشکوک‌الوصول را دارد.

نیک‌اقبال با اشاره به بالا بودن میزان مطالبات معوقه و عدم بازپرداخت توسط مردم اذعان داشت: بانک کشاورزی گچساران جزو 200 شعبه زیان‌ده در کشور است.

وی بخشودگی شش درصدی جریمه‌های بانکی، قسط‌بندی بدهی‌ها از یک تا پنج سال و قسط‌بندی کارمزد بانکی را از جمله مزایای پرداخت معوقات بانکی توسط مردم عنوان کرد.

نیک‌اقبال با قدردانی از فرماندار گچساران نسبت به پیگیری معوقات بانک کشاورزی و ارائه راهکارهای مؤثر برای تشویق دهیاران و مردم نسبت به پرداخت بدهی‌های بانکی، از دهیاران خواست تا همکاری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و خاطرنشان کرد: طبق تصمیم‌گیری و راهکار فرماندار، بانک نیز به میزان دو برابر دریافت مطالبات هر منطقه، تسهیلات به طرح‌های جدید در همان منطقه پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی صندوق توسعه کشاورزی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

85 درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بلاعوض است

رئیس بانک کشاورزی گچساران با اشاره به بررسی 85 طرح کشاورزی تصویب‌شده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان بیان داشت: این طرح‌ها با اعتباری حدود 52 میلیارد ریال به تصویب رسید.

نیک‌اقبال یادآور شد: 85 درصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از طریق جهاد کشاورزی و به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و 15 درصد توسط متقاضی و یا از طریق تسهیلات بانکی، که با توجه به این شرایط ویژه متقاضیان بخش کشاورزی باید نسبت به بازپرداخت تسهیلات در زمان مشخص‌شده اقدام کنند.

وی ابراز داشت: کارشناسان بانک کشاورزی گچساران محل و شرایط اجرای طرح‌های کشاورزی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نیک‌اقبال ادامه داد: به دو طرح کشاورزی تسهیلات پرداخت شد و متقاضیان 17 طرح نیز در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید در مدت زمان تعیین ‌شده و قانونی برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام کنند، تصریح کرد: 23 طرح مشکل ضمانت دارند و متقاضیان 21 طرح نیز در حال تشکیل پرونده هستند و بقیه طرح‌ها هم در زمینه احراز مکان و شرایط لازم در دست بررسی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول