اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر کل جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی خبر داد

افزایش 2 برابری معلمان تربیت بدنی دوره ابتدایی کشور

خبرگزاری فارس: ناظر کل جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی گفت: در دو سال اخیر یک افزایش دو برابری را در جذب معلمان تربیت بدنی دوره ابتدایی کشور شاهد بودیم.

افزایش 2 برابری معلمان تربیت بدنی دوره ابتدایی کشور

حمید دامرودی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی قطب 2 کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با حضور هاشمی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در کنار استخدام 15 هزار معلم خاص دوره ابتدایی به یکباره آمار معلمان تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش به دو برابر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌های خوبی به صورت ملی تعریف و اجرا شده که در پایه دوم ابتدایی رشته ژیمناستیک، در پایه سوم ابتدایی رشته شنا و در پایه چهارم ابتدایی نیز رشته طناورز بنیان گذاشته شده است.

رئیس گروه دفتر درس تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از سال تحصیلی آینده طرح آموزش تنیس روی میز در پایه پنجم و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی اجرا می‌شود که یک حرکت مثبت در حوزه سلامت و تندرستی نسل آینده محسوب می‌شود.

دامرودی به ارتقای تشکیلاتی معاونت تربیت بدنی و سلامت در استان‌ها اشاره کرد و گفت: این حرکت با استقبال خوبی در استان‌ها مواجه شده و ما شاهد آن هستیم که با نظر مثبت هاشمی امسال اولین بار رقابت علمی تخصصی برای معلمان تربیت بدنی به صورت قطبی برگزار شد که برگزاری این رقابت‌ها در نوع خود نسبت به سایر رشته‌ها با یک سابقه 25 ساله منحصر به فرد است.

این مسئول عنوان کرد: پیش از این رقابت‌ها به صورت علمی - فرهنگی برگزار می‌شد که در حال حاضر به صورت علمی تخصصی و برای معلمان رشته تربیت بدنی برگزار شده و اعتبار مربوط به برگزاری این رقابت‌ها نیز امسال بیش از 5 برابر افزایش یافته است.

ناظر کل جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی در ادامه سخنان خود از تغییرات و اصلاحات ارزشیابی درس تربیت بدنی خبر داد و افزود: هدف از این اقدام تقویت و آموزش نیروهای انسانی و معلمان تربیت بدنی و توسعه و تجهیز امکانات است.

اردبیل بهترین استفاده را از میزبانی الگوهای برتر تدریس برای آموزش معلمانش کرد

دامرودی در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس ابراز داشت: استان اردبیل بهترین استفاده را از میزبانی جشنواره الگوهای برتر تدریس برد چرا که توانست زمینه آموزش معلمان درس تربیت بدنی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل تمهید خوبی برای برگزاری این جشنواره از لحاظ مسائل رفاهی، اسکان و تردد شرکت‌کنندگان به عمل آورده بود، تصریح کرد: اردبیل میزبان خوبی برای این جشنواره بود چرا که توانست بسیاری از انتظارات را از لحاظ مهیا کردن تجهیزات فنی به ویژه تدارک سالن‌های مناسب پاسخگو باشد.

این مسئول وزارتی به حرکت ابتکاری استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این ابتکار سعی شده بود تمام سرگروه‌های آموزشی استان در تمام دوره‌های تحصیلی دعوت شده و بیش از 200 معلم جدید‌الاستخدام دوره ابتدایی در این جشنواره حاضر باشند.

رئیس گروه دفتر درس تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین این معلمان فرم‌های ارزیابی توزیع شده بود که از محل سکو‌های تماشاگران به صورت دقیق عملکرد معلمان شرکت‌کننده در این جشنواره را ارزیابی کنند و در نهایت ارزیابی‌هایی که به نظر ارزیابی داوران نزدیک‌تر بود انتخاب شده و از آنها تجلیل شود.

دامرودی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: در حقیقت این اقدام را می‌توان یک دوره ضمن خدمت برای معلمان رشته تربیت بدنی به حساب آورد که توانستند از این فرصت برای بازآموزی مهارت‌ها و آموزش‌های خود استفاده کنند.

 

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول