اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی:

در انتخابات هیئت‎ها کار غیر قانونی صورت نگرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: در انتخابات هیئت‎ها کار غیرقانونی نکرده‎ام و به قانون بد هم احترام گذاشته‎ام.

در انتخابات هیئت‎ها کار غیر قانونی صورت نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید علی اکبر هاشمی جواهری، صبح امروز در نشست خبری اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی که در هتل ارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بارها گفته‎ام که نوع برگزاری انتخابات در هیئت‎های ورزشی به گونه‎ای است که هیئت‎ها نه سازمان مردم نهاد و نه سازمانی دولتی است و این رویه برای ورزش کشور مشکل ایجاد کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی در ارتباط با برگزاری چند انتخابات تک کاندیدایی برای هیئت‌های استان تصریح کرد: تعداد کاندیداها دست ما نیست که بتوانیم برنامه‎ریزی کنیم که انتخابات چند کاندیدا داشته باشد اما صریحاً اعلام می‎کنم برای انتخاب رئیس هر هیئتی، بررسی‎های لازم را انجام می‌دهیم تا کسی انتخاب شود که برای هیئت مفید باشد اما هیچ کار غیرقانونی انجام نمی‎دهیم.

وی افزود: قانون بد بهتر از بی‌قانونی است و به قانون بد هم احترام می‎گذاریم؛ شاید برخی چون تصور می‏کنند مورد حمایت اداره‌کل نیستند از کاندیداتوری انصراف می‎دهند اما ما دخالتی در کار نمی‎کنیم و اگر مجمعی به فردی رای دهد که مورد حمایت ما نیست، به رای مجمع احترام می‎گذاریم و به رئیس منتخب مجمع کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: قاطعانه اعلام می‎کنم که با هیچ فردی اعم از دوست و همکار و آشنا تعارف ندارم، هدف ما حرکت روبه جلوی ورزش استان است و هرکه بتواند با ما همراه باشد از کمک او استفاده خواهیم کرد.

هاشمی جواهری در ارتباط با گلایه‎های کارمندان این اداره‌کل از وضعیت حقوقی و اداری خود، گفت: از ابتدای ورود به اداره‌کل ورزش و جوانان استان توجه ویژه‎ای به ساختار اداری و ارتقا سطح کمی و کیفی نیروها داشتم و بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و شرکتی به قراردادی را پیگیری کردم و منتظر اعلام نظر استانداری هستم.

وی افزود: با تلاش‎هایی که انجام دادیم توانستیم مجوز استخدام 50 نفر را برای اداره‌کل ورزش و جوانان استان و ادارات ورزش و جوانان مشهد و طرقبه و شاندیز بگیریم که در نخستین فرصت آزمون آن برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ارتباط مشکلات مالی هیئت‎های ورزشی نیز خاطرنشان کرد: دو روز قبل بودجه استان به استانداری ابلاغ شد و هنوز دست ما نرسیده است و با توجه به اینکه بودجه دیر ابلاغ شد، مقداری خواسته و مطالبات بر حق برای هیئت‎ها ایجاد شده است که برای حل این مشکل بودجه تن‌خواه خوبی که تاکنون از نظر مقدار سابقه نداشته است پیش‌بینی کردیم که به زودی در اختیار هیئت‎ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: حق هیئت‎ها است که مطالبه داشته باشند زیرا تعهداتی در قبال ورزشکاران و مردم دارند و از طرف دیگر مقصر دیر رسیدن بودجه نیز ما نیسیتم.

هاشمی جواهری با اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه ورزش گفت: فعالیت‎های عمرانی در ورزش استان جهش خوبی داشته است و کارهای بسیار خوبی انجام شده است که قابل توجه‎ترین آنها در مجموعه ثامن بوده است که شامل خوابگاه ورزشکاران، سالن 6000 نفری و اماکن روباز است تا این مجموعه تا مجموعه ورزشی ثامن از رخوت و سردی نجات پیدا کرده و به یک سایت بزرگ ورزشی در استان تبدیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی در ارتباط با تغییر معاون ورزش این اداره‌کل گفت: برای جابه‎جایی خوش باطن و منعمی در سمت معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل از ماه‎ها قبل صحبت شده بود و خوش‌باطن در جریان امور بود و مسائل اداری سبب شد این بحث اندکی طولانی شود.

وی افزود: مایل به ادامه استفاده از خدمات خوش‌باطن بودم اما به دلیل مشکلات اداری مجبور بودیم این جابه‎جایی را انجام دهیم و با بررسی‎هایی که انجام داده بودم بهترین انتخاب را کردم و در این چند روزی که از انتخاب منعمی می‏‎گذرد، برایم ثابت شد که بهترین انتخاب را کردم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی ادامه داد: انتخاب منعمی بی‌عیب و ایراد نیست، هیچ کدام از ما بدون عیب نیستیم و تنها معصومان از گناه و اشتباه مبرا هستند اما نقاط قوت منعمی بسیار بیشتر از نقاط ضعف اوست.

هاشمی جواهری با اشاره به مشکلات مجموعه های ورزشی مشهد تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت اماکنی که دارای برند ملی هستند از جمله مجموعه‌های تختی و بهشتی در دستور کار است و در حدی که توان داشته باشیم، قدم به قدم به دنبال بازسازی و رسیدگی به وضعیت آنها هستیم.

وی افزود: وضعیت استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی تختی در شأن مشهد نیست اما ما کار را شروع کرده‎ایم و تا اواخر شهریورماه زمین چمن شماره یک آن تبدیل به چمن مصنوعی خواهد شد که برای این کار از بهترین چمن مصنوعی استفاده شده که قابلیت میزبانی مسابقات ملی و بین‏المللی را دارد.

وی ادامه داد: در سالن بهشتی نیز تغییرات زیادی باید انجام شود، کار نمای آن آغاز شده است و تغییرات دیگر هم صورت خواهد گرفت که عمده آن کفپوش است که تغییر خواهد کرد و از کفپوشی با استانداردهای بین‎المللی استفاده خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اقدامات این اداره‌کل برای ورزش روستایی خاطرنشان کرد: نسبت به روستاها و شهرستان‎ها نگاه ویژه‎ای داریم و معتقدم روستایی‏ها بیشتر از شهری‎ها گردن ما حق دارند اما در روستاها توقع زیاد است و بودجه‏های ما کفاف برآورده کردن همه توقعات را نمی‏دهد به ویژه بانوان که در هر روستایی که می‏رویم توقع ساخت سالن اختصاصی دارند، همه ارگان‎ها و دستگاه‌ها باید برای توسعه ورزش در روستاها به ما کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول