اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان خبر داد

پرداخت 29 میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‌سازی به روستاهای تویسرکان

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان از پرداخت 29 میلیارد و 430 میلیون تومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از آغاز اجرای این طرح تاکنون به روستاییان شهرستان خبر داد.

پرداخت 29 میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‌سازی به روستاهای تویسرکان

علی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان ابراز داشت: اجرای طرح هادی، بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با هدف بهبود کیفیت مسکن، بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، رفاه و آسایش مردم در روستاها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مسکن روستایی شهرستان 13 هزار واحد است که 10 هزار فقره از این مساکن غیر مقاوم هستند، افزود: تاکنون 6 هزار و 105 واحد تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت کرده‌اند و 4 هزار و 400 واحد مقاوم‌سازی و به بهره‌برداری رسیده‌‌اند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان از پرداخت 29 میلیارد و 430 میلیون تومان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از آغاز اجرای این طرح تاکنون خبر داد و تصریح کرد: 50 درصد روستاهای شهرستان تویسرکان مقاوم‌سازی شده‌اند.

مبلمان‌سازی روستاهای تویسرکان با هزینه 9 میلیارد و 584 میلیون ریال

وی تأکید کرد: عملیات اجرایی طرح هادی و بهسازی روستاهای فریازان محمودآباد، قلعه‌قاضی و ولاشجرد با صرف هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیارد و 584 میلیون ریال از منابع اعتبارات ملی در سال جاری به اتمام رسید. 

جلالی با تأکید بر اینکه 9 روستا اعتبار مبلمان‌سازی و اجرای کار معماری در روستا دارند که سه روستای فوق از تویسرکان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شدند، اذعان داشت: معماری روستایی کار جدیدی است که از استان همدان به عنوان پایلوت مبلمان‌سازی به صورت فعال در حال انجام است به ویژه در تویسرکان بنیاد مسکن مبلمان‌سازی در سه روستا برای 989 خانوار را در سال جاری عملیاتی کرده است.

وی بهسازی روستای فریازان محمودآباد را با جمعیت 2 هزار و 121  نفر در سال 82 عنوان کرد و گفت: مبلمان‌سازی این روستا در چارت برنامه عمرانی عملیات‌ آسفالت‌ریزی 2 هزار و 500 متر مربع، جدول‌گذاری 5 هزار و 200 متر مربع، ایجاد فضای سبز 500 متر مربع، تخریب یک هزار و 100 متر مربع، احداث کانال 250 متر، دیوار حائل 150 متر، جابجایی شبکه برق 2 هزار و 500 متر مربع و احداث پارک کودک با هدف ایجاد نشاط و پویایی و پایداری روستا انجام شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با بیان اینکه بهسازی روستای قلعه‌قاضی از دهستان حیقوق نبی(ع) بخش مرکزی از سال 81 با هرم جمعیتی 693 نفری آغاز شد، افزود: امسال با صرف هزینه یک‌میلیارد و 965 میلیون ریال در بخش‌های آسفالت 8 هزار و 500 مترمربع، جدول‌گذاری یک‌هزار و 800 متر، 700 متر جابجایی شبکه، 3 هزار متر تخریب، 400 متر مربع جداره‌سازی، یک‌هزار و 600 متر مربع پیاده‌روسازی و فضای سبز و 380 متر دیوار حفاظتی بهسازی و مقاوم‌سازی انجام گرفت.

هدف از مبلمان‌سازی روستایی هویت، نشاط و پایداری روستاهاست

وی تصریح کرد: مبلمان‌سازی روستایی به منظور هویت‌بخشی، پایداری و نهادینه‌سازی ورزش، نشاط فردی و اجتماعی، همسان‌سازی و سازگاری معماری، ارتقا و رشد ایمنی، رفاه و وضعیت روستاها در حال اجراست.

جلالی از مبلمان‌سازی کامل روستای ولاشجرد در بخش قلقلرود تویسرکان با جمعیت یک‌هزار و 354 نفر و صرف هزینه یک‌میلیارد و 790 میلیون ریال در سال 91 خبر داد و بیان داشت: این روستا با آسفالت‌ریزی 30 هزار متر مربع، جدول‌گذاری 5 هزار 500 متر مربع، جابجایی شبکه 2 هزار و 500 متر، جداره‌سازی 200 متر مربع، احداث کانال 250 متر مربع، تخریب و خاکبرداری یک‌هزار و 500 متر مربع، پارک کودک، فضای سبز و ایجاد روشنایی 800 متر مربع با حمایت همه‌جانبه بنیاد مسکن و مردم مقاوم‌سازی و به بهره‌برداری رسید.

12 هزار و 800 مسکن روستایی شهرستان سنددار هستند

وی با بیان اینکه 12 هزار و 800 واحد مسکن روستایی شهرستان تویسرکان دارای سند هستند، اضافه کرد: همه روستاهای شهرستان به جز 13 روستا که مشکل اوقافی و مالکیتی دارند صاحب سند خواهند شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه برای بهسازی در 35 روستا بنیاد وارد عمل شده است، بیان داشت: امروز در 27 روستا طرح هادی به صورت نیمه‌کاره باقی مانده و نیازمند اعتبارات استانی یا ملی برای تکمیل هستند.

وی از اقبال و مطالبه دهیاران 35 روستا برای بهسازی روستای مذکور خبر داد و اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم بنیاد مسکن آماده اجرای طرح بهسازی و فعالیت در تمام روستاهای شهرستان است.

جلالی از ارائه طرح هادی برای همه روستاها و بازنگری این مهم در 9 روستای شهرستان خبر داد و ابراز داشت: در راستای اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 100 خانوار نزدیک به 40 درصد در فاز یک آنها اجرا و در برخی نیز در فاز دوم آغاز شده است.

روستای گشانی تویسرکان جزو هسته‌های باارزش برای احیا

وی تأکید کرد: برخی از روستاهای برخوردار از جمعیت بسیار بالا نظیر فریازان محمودآباد، سیدشهاب و ولاشجرد مستلزم توجه و حمایت ویژه‌ای هستند که با پشتیبانی همه‌جانبه مسئولان مربوطه شهرستان در این زمینه ارتقا خواهند یافت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان در پایان بافت و هسته‌ باارزش تویسرکان برای احیا را روستای گشانی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: از سه روستای انتخاب شده برای احیای بافت باارزش بعد از همدان روستای گشانی شهرستان تویسرکان است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول