اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

اجرای نظام جدید آموزشی در مدارس ابتدایی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از آمادگی مدارس ابتدایی این شهرستان برای اجرای نظام جدید آموزشی مبنی بر شش کلاسه کردن مدارس خبر داد.

اجرای نظام جدید آموزشی در مدارس ابتدایی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جمع مدیران و معلمان این شهرستان با اشاره به وضعیت آمادگی مدارس روستایی و شهری برای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: تمام مدارس صومعه‌سرا برای اجرای نظام آموزشی جدید آماده شده‌اند.

وی با بیان اینکه همگام با آمادگی مدارس باید در راستای تعیین معلمان و مربیان آموزشی برای مقطع ششم ابتدایی نیز اقدام‌های لازم صورت گیرد، تصریح کرد: هم‌اکنون معلمان پایه ششم ابتدایی برای مدارس صومعه‌سرا شناسایی شدند و اسامی آنها به اداره کل آموزش و پرورش استان برای برنامه‌ریزی آموزش ضمن خدمت این پایه تحصیلی ارسال شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از ادغام پایه ششم مدارس به زیرمجموعه مجتمع‌های روستایی و روستا مرکزی کردن آنها خبر داد و افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح تحول بنیادین برای ارتقای سطح علمی تحصیلی دانش‌آموزان است.

وی تشکیل کمیته اجرایی تحول بنیادین و نظام آموزشی، صدور ابلاغ برای اعضای کمیته اجرایی تحول بنیادین، تشکیل جلسه با مدیران و معاون آموزگاران مدارس در تاریخ‌های مختلف، تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش را از فعالیت‌های آموزش و پرورش صومعه‌سرا در شناسایی طرح بنیادین ذکر کرد.

ذکی‌پور، اطلاع‌رسانی به تمام مسئولان صومعه‌سرا از نحوه اجرایی شدن طرح تحول بنیادین و تشکیل جلسات با اعضای انجمن اولیا و مربیان، شوراها و اولیای دانش‌آموزان در سطح مدارس را از جمله اقدام‌ها و فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا برای تبیین و شناسایی طرح مذکور در صومعه‌سرا عنوان کرد.

وی به چاپ و توزیع کتاب‌های جدید همگام با طرح تحول بنیادین در مدارس مقاطع مختلف صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: کتاب‌های مربوط به سند تحول بنیادین و نظام آموزشی در بین مدارس این شهرستان و انجمن اولیا و مربیان مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید توزیع شده است.

این مسئول، یکی از اساسی‌ترین بخش‌های کاری آموزش و پرورش برای ایجاد آمادگی و پذیرش مدارس از طرح تحول بنیادین را تک شیفته کردن مدارس دانست و اذعان کرد: در این راستا بالغ بر 80 مدرسه از مجموع 85 مدرسه مقطع ابتدایی و 20 مدرسه از مجموع 21 مدرسه مقطع راهنمایی و تمام مدارس مقطع متوسطه برای سال تحصیلی جدید تک شیفته شده‌اند.

وی یادآور شد: برخی مدارس صومعه‌سرا از نظر تشکیل کلاس‌های پایه ششم دچار مشکل مکانی بودند که در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان نوسازی استان برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

به گفته ذکی‌پور، هم‌اکنون ثبت نام دانش‌آموزان طبق دستورالعمل‌های صادره در مقاطع ششم ابتدایی در صومعه‌سرا در حال انجام است.

وی، با اشاره به تشکیل 15 جلسه با همکاری کمیته اجرایی طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: این جلسات برای ارائه راهکارهای لازم در اجرایی کردن طرح تحول بنیادین این نهاد است.  

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، ادغام مدارس زیر حدنصاب در مقاطع سه‌گانه، برنامه‌ریزی برای تشکیل کلاس‌های ضمن خدمت معلمان پایه دوم و ششم ابتدایی، ساماندهی تمام نیروها و صدور ابلاغ برای معلمان و دبیران مقاطع سه‌گانه صومعه‌سرا، تجمیع کلاس‌های زیر حد نصاب، کاهش حق‌التدریسی و صدور ابلاغ برای اعضای کمیته  اجرایی طرح تحول بنیادین را از دیگر فعالیت‌ها برای آمادگی اجرای طرح مذکور از مهر ماه امسال در سطح تمام مدارس این شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول