اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ایرانشهر:

منابع دولتی به تنهایی جوابگوی نیازمندی‌های آموزش و پرورش نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار ایرانشهر گفت: اعتبارات و منابع دولتی به تنهایی جوابگوی نیازمندی‌های آموزش و پرورش نیست و در این زمینه همکاری همه دستگاه‌ها امری ضروری است.

منابع دولتی به تنهایی جوابگوی نیازمندی‌های آموزش و پرورش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، رحمدل بامری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: بخش مهمی از رویکرد و تلاش در راستای تحقق شعار امسال در بخش آموزش و پرورش است چرا که آموزش و پرورش آینده‌ساز فرزندانمان است و باید زمینه‌ای را فراهم سازیم که از شرایط امروز فراتر برویم.

وی ادامه داد: تلاش‌های خوبی در راستای افزایش کمیت برنامه آموزش و پرورش از جمله در بحث هوشمندسازی، اوقات فراغت و ... انجام گرفته اما برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش کیفیت این برنامه‌ها باید ادامه یابد.

بامری افزود: اعتبارات و منابع دولتی به تنهایی جوابگوی نیازمندی‌های آموزش و پرورش نیست و در این زمینه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم را می‌طلبد و استفاده از امکانات سایر دستگاه‌ها برای رفع کمبودها لازم است.

وی دعوت از خیران و مشاهده مشکلات و کمبودها از نزدیک را در رفع کمبودها و مشارکت بیشتر خیرین موثر دانست و گفت: با توجه با نیاز جامعه به رشته‌ها و علوم فنی باید با برنامه‌ریزی و آگاهی‌سازی والدین گرایش دانش‌آموزان را به سمت علوم و رشته‌های فنی افزایش دهیم تا زمینه و بسترسازی لازم برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر نیز در این جلسه کمبود فضای آموزشی برای راه‌اندازی مدارس تیزهوشان را از مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: امتیاز مدارس تیزهوشان در شهرستان که از آرزوهای این منطقه بود پس از پیگیری‌های مکرر اخذ شد که متاسفانه برای راه‌اندازی آن با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

حسین سجادی در زمینه طرح هجرت سه در شهرستان گفت : این طرح در 15 مدرسه در مقطع ابتدایی اجرا می‌شود که طی آن برنامه‌های تعمیر و مرمت و شاداب‌سازی فضا در هشت مدرسه شهری و هفت مدرسه روستایی انجام می شود. سجادی افزود: اعتبارات امسال در طرح هجرت، رشد پنج برابری داشته که با توجه به پیاده‌شدن نظام شش سه سه و کمبود شدید فضای آموزشی در مقطع ابتدایی برای مناسب‌سازی فضا اجرا می‌شود.

سجادی اظهار داشت: با رشد سه درصدی دانش‌آموزان در پایه ابتدایی و همچنین اجرای نظام 633 با کمبود زیادی در بحث تامین فضای آموزشی مواجهیم به‌ طوریکه هم اکنون به بیش از 80 کلاس درس نیازمندیم.

وی افزود: ساخت بیشترین فضای آموزشی در سطح استان توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ایرانشهر مصوب شده اما اجرایی‌شدن این مصوبات زمان زیادی را طی می‌کند و نیاز به حمایت و کمک و یاری همه خیران است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول