اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شهرداری منطقه 20 انجام شد

برپایی کارگاه آموزشی فرماندهان گروه‌های دوام در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی و دانش فنی کارگاه آموزشی ویژه فرماندهان و سرگروه‌های 30 گروه دوام این منطقه را برگزار کرد.

برپایی کارگاه آموزشی فرماندهان گروه‌های دوام در جنوب تهران

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: در این دوره آموزشی موضوعاتی از قبیل مدیریت حوادث، فرماندهی حادثه، شناسایی و پیشگیری از مخاطرات شریان‌های حیاتی، برنامه‌ریزی عملیات، تریاژ و تخلیه مجروحین، عملیات جستجو و نجات برای شرکت‌کنندگان تشریح شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 هدف اصلی برگزاری این نوع کارگاه‌ها را حفظ و پایداری گروه‌های مردمی و مشارکت آنان در عملیات امداد و نجات در مواقع بحرانی عنوان کرد و افزود: در این کارگاه آموزشی نقشه محلات بین فرماندهان گروه‌های دوام توزیع شد تا برنامه‌های عملیاتی محله خود از جمله شناسایی مکان‌های اولویت‌دار برای امدادرسانی، جمع‌آوری اطلاعات محله و اقدامات قبل و بعد از وقوع حوادث را استحصال کرده و بر روی نقشه جانمایی کنند.

این گزارش حاکی است، گروه‌های دوام، نیروهای محلی و بومی هستند که به صورت داوطلب مورد آموزش‌های خاص قرار می‌گیرند و به‌عنوان نخستین نیروهایی محسوب می‌شوند که در مدیریت بحران موثر هستند.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول