اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان

کارگاه آموزشی استهلال برگزار شد

خبرگزاری فارس: به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان کرمانشاه و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه، کارگاه یک‌روزه استهلال برگزار شد.

کارگاه آموزشی استهلال برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به همت حجت‌ا‌لاسلام جواد کرمی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان کرمانشاه و دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه کارگاه یک‌روزه استهلال با شرکت جمعی از روحانیون شیعه و اهل سنت استان برگزار شد.

در این کارگاه حجت‌الاسلام سهرابی از اعضای ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، اصول و مبانی علمی و فقهی و نیز شیوه‌های رصد را آموزش دادند.

 مباحثی از قبیل مدار‌، کره ماه، مختصات هلال در ماه‌های مختلف‌، راه‌های اثبات اول هر ماه، شرح مقارنه‌، نحوه استفاده از دوربین و قطب‌نما و چگونگی بهره‌گیری از نرم‌افزارها از جمله مباحث مطرح شده در این دوره یک‌روزه بود.

حجت‌الاسلام نجادی مسئول فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت نیز در این کارگاه بر محوری بودن نقش ائمه جمعه شهرستان‌ها و همکاری، هماهنگی و اطلاع‌رسانی دقیق تیم‌های استهلال تاکید داشتند.

 حاج ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، نیز تشکیل کارگاه‌های آموزشی استهلال را گامی مثبت در جهت بالا بردن سطح علمی و آگاهی روحانیون و زمینه‌ساز وحدت در جامعه دانستند.

محمدی در پایان گفت: بر مبنای فقه امام شافعی، اعلام رؤیت هلال ماه و عید فطر از شعون حاکم است.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول