اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین جشنواره کشوری احکام و انشای نماز/

هنرهای اسلیمی در کارگاه‌های آموزشی نماز ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش پنجمین جشنواره سراسری احکام و انشای نماز کشوری پسران دانش‌آموز در مشهد، گفت: هنرهای اسلیمی در کارگاه‌های آموزشی نماز ضروری است.

هنرهای اسلیمی در کارگاه‌های آموزشی نماز ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید صباغیان عصر امروز در حاشیه پنجمین جشنواره سراسری احکام و انشای نماز پسران دانش آموز اظهار کرد: در 4 جشنواره قبلی به عینه مشاهده شد که دانش‌آموزان خواب آلود و خسته در کلاس‌ها حاضر می‌شدند.

وی با بیان اینکه مشورت‌ها در اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش به برگزاری کارگاهها در فضای باز ختم شد، تصریح کرد: تیم توانمند و هنرمند فرهنگیان تربت‌جام، با آماده سازی فضا، صرف هزینه‌ای اندک و به کارگیری هنر ایرانی، اسلیمی کاری فراخور منتخبان نماز شرکت کننده در جشنواره کشوری ارائه داد.

صباغیان از آماده سازی 14 فضا در بکر ترین بخش مجتمع فرهنگی و تفریحی شهید بهشتی گلمکان خبر داد و افزود: با تسطیح زمین، سیمان ریزی و حصارکشی  15 روز طول کشید تا فضای کارگاهها آماده شد.

وی با اشاره به این که نمادهای اسلیمی و سنتی کلاسهای درس را رونق می‌بخشد، تصریح کرد: 4 نماد اسلامی از مکه، مدینه، بین‌الاحرمین و حرم امام رضا(ع) به همراه جملات بزرگان، جاذبه‌های بسیاری برای ماندگاری و حضور نخبگان نماز در کارگاههای آموزشی پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز در سال‌جاری بود.

صباغیان کارهای حجمی ارائه شده در فضای کارگاه‌ها عنوان کرد و افزود: مکتب خانه سنتی، نماد ضامن آهو، تشرف دانش آموزان زیارت اولی به حرم بسیار مورد توجه دانش آموزان 33 استان کشور قرار گرفت.

وی گفت: داخل کلاس‌ها با حوض آب 8 پر و پنجره‌ها که در دوردست، سایر نمادهای اسلامی را به نمایش می گذارند از دیگر تزئینات حجمی امسال گروه تربت‌جام در مشهد است.

صباغیان استفاده از گلهای شمعدانی را نمایش سنت‌خانه‌های ایرانی دانست و افزود: فانوس و گرد سوز در کنار پرده دیتا هنگام کلاس‌های شبانه و کلاس‌های بدون صندلی با پشتی آن چنان محیط شاعرانه‌ای به 33 دانش‌آموز هر کلاس هدیه می‌ساخت که خودشان مراتب تشکر را بیان کردند.

وی از رئیس و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش تربت‌جام به لحاظ این که 210 کیلومتر اجازه حمل و نقل وسایل مسابقات استانی این شهرستان به مشهد را صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول