اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلمنامه‌نویسی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کارگاه‌های آموزشی فیلمنامه‌نویسی قرآنی در این استان با جدیت تمام در حال برگزاری است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلمنامه‌نویسی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمود عالیشوندی اظهار داشت: ایده‌های قرآنی در حوزه فیلمنامه‌نویسی آنچنان ظرفیت ایجاد می‌کند که توسعه و اعتلای هنر هشتم یعنی سینما را صدچندان کرده و می‌تواند از طریق معارف قرآنی و استعانت به سیره معصومین (ع) ترویج دهنده کلام خدای مهربان و بیداری جهان بشریت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بیان داشت: داستان‌های قرآن، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن با تأکید بر سیره پیامبر اکرم (ص)، زندگی دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های قرآنی، معارف و اخلاق قرآنی و تمام آنچه که در کتاب وحی برای ما بندگان به ودیعه آمده است، واژه‌هایی را در حوزه فردی و اجتماعی و فرهنگ جامعه نمایان می‌سازد که از جمله می‌توان به ولایت و ولایت‌پذیری، مهدویت و انتظار، درستکاری، خودباوری، وجدان کاری، قانون‌گرایی، انضباط اجتماعی، روحیه کار جمعی، ابتکار و خلاقیت، قناعت، پرهیز از اسراف و رابطه نبوت با امامت، اشاره کرد.

این مدیر فرهنگی بیان کرد: تمام آنچه که خالق هستی در کتاب آسمانی آورده است با قالب و تکنیک‌های آکادمیک دانشگاهی می‌تواند توسط اساتید صاحب فن و هنرمندانه تبدیل به شاهکارهای تأثیرگذار و ماندگار سینمایی و نمایشی و حتی در تمام آثار هنری دیگر بشود.

وی گفت: در همین راستا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز اقدام به اجرای طرح کارگاهی آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی کرده است و در این برنامه ارزشمند از استادانی مانند، عبدالهادی صورتی از محققان و اندیشمندان حوزه قرآنی بهره برده تا این کارگاه را به صورت ماهانه برای هنرمندان و علاقمندان فیلمنامه‌نویسی برگزار کند.

این سلسله نشست‌های آموزشی با هماهنگی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای ارتقای سطح کیفی هنرمندان و هنرجویان استان‌ها به ویژه در فارس در نظر گرفته شده است که در تالار حافظ شیراز توسط استاد عبدالهادی صورتی، تدوین و آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول