اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک طلبه کارگردان در گفت‌و‌گو با فارس:

برای تبلیغ دین نباید از هر وسیله‌ای استفاده کرد

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: برای تبلیغ دین نباید از هر وسیله‌ای استفاده کرد.

برای تبلیغ دین نباید از هر وسیله‌ای استفاده کرد

 حجت‌الا‌سلام یزدان پرونده‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: از معدود طلبه‌هایی هستم که با لباس روحانیت به کار هنری یعنی کارگردانی تئاتر و گاهی اوقات بازیگری مشغول هستم.

پرونده ادامه داد: فضای تئاتر را نمی‌شناختم، یک روز اتفاقی زمانی که در مازندران بودم وارد فضای تئاتر شدم‌، اوایل صحنه تئاتر مرا جذب کرد تا اینکه این سخن گوهربار مقام معظم رهبری را شنیدم که" تئاتر منبر است حتی بالاتر از منبر" و این جمله باعث شد تا من دنبال تئاتر را بگیرم و در مورد آن کنکاش کنم.

وی افزود: جذابیت تئاتر در یک سال بعد یعنی سال 84 برایم بیشتر شد و دیگر به این نتیجه رسیده بودم که برای تبلیغ دینم از آن استفاده کنم چراکه برای تبلیغ دین تئاتر وسیله مناسبی به نظر می‌رسید.

پرونده خاطرنشان کرد: تئاتر رسانه‌ای زنده و چهره‌به‌چهره است که ویژگی جذب مخاطب را به همراه دارد و مخاطب با باورپذیری از آن، با آن همراه می‌شود.

 این طلبه کارگردان تصریح کرد: لذا بیان مضامین دینی در قالب تئاتر و نمایش می‌تواند تاثیرگذاری بالایی در جذب مخاطب و تبلیغ دین به بهترین شکل داشته باشد.

وی معتقد است، وقتی یک طلبه به مسجد یا محیطی برای تبلیغ می‌رود‌، فقط گروه خاصی مخاطبش هستند اما تبلیغ به وسیله فیلم و تئاتر دایره مخاطبان را بیشتر می‌کند چون جذابیت بیشتری دارد و جوانان با هدف و بی‌هدف در خیلی از مواقع به تماشای فیلم و تئاتر می‌پردازند و این یک برد برای من روحانی در جذب مخاطب و تبلیغ دینم است.

مسئول امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه اظهار کرد: مردم وقتی با یک روحانی تئاتری مواجه می‌شوند با توجه به ذهنیات قبلی خود، توجه بیشتری به اعمال و رفتار آن روحانی می‌کنند و در واقع روحانی را زیر ذره‌بین نگاه خود قرار می‌دهند و خود این مسئله باعث نزدیک شدن آنها به دین و مذهب می‌شود.

وی افزود‌: هنر یکی از رسانه‌هایی است که بسیار جذاب است و اگر مسئولان بخواهند جوانان را با تقوا تربیت کنند‌، می‌توانند از هنر در این راستا استفاده کند و روی کارهای هنری سرمایه‌گذاری کنند.

پرونده تصریح کرد: تئاتر دینی جوان مسلمان مذهبی تحویل جامعه می‌دهد و در تمام زمینه‌های هنری اگر آن را به سمت دین سوق دهیم به بهترین نتیجه خواهیم رسید.

وی از اینکه در برخی از جشن‌های مناسبتی به‌خاطر جذب جوانان موسیقی‌هایی که مخالف با مضامین دینی است را پخش می‌کنند، انتقاد کرد.

پرونده در پایان گفت: اسلام جاذبه‌های بسیاری برای جوانان دارد اما عده‌ای فکر می‌کنند با دست به دامن شدن به مبتذل‌های غربی می‌توانند مردم را به سمت دین بکشانند که با این کار نه تنها باعث انحراف می‌شوند بلکه خود را نیز به گناه آلوده می‌سازند.

حجت‌الاسلام یزدان پرونده‌، تئاتر‌های حرم‌سوختگان، برگ‌ریزان‌، صبح‌صادق، سوسویی در ظلمت و در فیلم‌ها و تله فیلم‌های تصویر به یادگار، حکومت آسمانی و مستند در مسیر حقیقیت و طلوع فردا را کارگردانی و بازیگری کرده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول