اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان استانداری کردستان:

بدحجابی ضربه‌ای بر پیکره دین اسلام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان رعایت حجاب و عفاف را از دستورات دین مبین اسلام دانست و از بدحجابی به عنوان زمینه‌ای برای ضربه‌زدن به دین اسلام نام برد.

بدحجابی ضربه‌ای بر پیکره دین اسلام است

سهیلا نصرصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: دشمنان همه توان خود را برای تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف به کار گرفته‌اند و در این راستا تلاش می‌کنند تا به بنیان‌های دینی و ارزشی اسلامی بانوان ضربه وارد کنند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، حجاب و عفاف در جامعه سد مستحکمی برای مقابله با هجمه‌های ضدفرهنگی دشمنان انقلاب به شمار می‌رود.

وی افزود: زن جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت الهی و رکن اساسی در تعلیم و تربیت است، بنابراین اگر زنان به این منزلت واقف شوند و در پاسداری از آن بکوشند فرایند تربیتی و شخصیتی آنان و در نهایت همه اجتماع سالم می‌ماند.

نصرصادقی خاطرنشان کرد: حجاب و پوشش زنان به عنوان یکی از مظاهر اسلامی است و به عنوان سمبلی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه بانوان جامعه اسلامی محسوب می‌شود و بدون تردید رعایت حجاب و عفاف پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و به خصوص فرهنگی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زن اساسی‌ترین نقش را در رکن خانواده بر عهده دارد بر همین اساس سلامت او تضمین‌کننده سلامت خانواده و در نهایت سلامت و پیشرفت جامعه است.

مشاور استاندار کردستان در امور بانوان بدحجابی را یکی از موانع مهم پیشرفت جامعه اسلامی دانست و گفت: ترویج و اشاعه بدحجابی در جوامع اسلامی از حربه‌های فرهنگی دشمنان در راستای صدمه‌زدن به پیکره اسلام است و  مقابله با این هجمه باید در اولویت برنامه‌های متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.

نصرصادقی تاکید کرد: برای حفظ نظام خانواده و به وجود آوردن محیطی سالم و تربیت فرزندان سالم در خانواده رعایت حجاب و شئون اسلامی و انسانی ضروری است و باید در این رابطه امنیت اخلاقی و رفتاری در خانواده حاکم شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان در پایان گفت: نهادینه‌سازی ارزش‌های فرهنگی در جامعه منوط به تکرار و جدیت در اجراست بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید با تقسیم کار و توجه به وظیفه سازمانی خویش و دوری از موازی‌کاری در برنامه‌ها تلاش کنند تا به هدف مورد نظر برسند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول