اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

تاکید دین اسلام به حجاب نشان از کرامت‌بخشی به بشر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تاکید دین اسلام به حفظ حجاب و عفاف از منظر کرامت‌بخشی به بشریت و حفظ هویت اصیل آن است.

تاکید دین اسلام به حجاب نشان از کرامت‌بخشی به بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در همایش چادر حجاب برتر در اردبیل اظهار داشت: زمانی که صحبت از عفاف و حجاب بشری می‌رسد با یک تشریح دیدگاه‌های مختلف و با سابقه تاریخی مواجه می‌شویم، اما نباید این حقیقت را از ذهن دور کرد که راز عفت و حجاب به عنوان سر خلقت در بین تمام ادیان و بشریت وجود داشته است.

وی از این موضوع به عنوان عنصر کرامت‌بخشی و حفظ ارزش‌ها و هنجارها در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: استعمال کلمه حجاب و عفاف تنها برای بانوان و قشر زنان یک ظلم مضاعف است در حالی که عفیف بودن لازمه اعتلای بشر و جامعه تشیع است.

ستوده در ادامه خاطرنشان کرد: در تمام ادیان الهی به موضوع عفاف و حجاب تاکید شده، اما در هیچ دینی به اندازه دین اسلام به اهمیت و جوانب این امر تاکید و توصیه نشده است چرا که نگاه اسلام نگاه رشد و تعالی بشر و ارزش‌آفرینی است.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در 10 آیه قرآن کریم به صراحت موضوع حجاب و پوشش زنان و مردان مورد تاکید قرار گرفته، اضافه کرد: اگر این امر را یک حکم دینی و ارزشی بدانیم به یقین قادر هستیم براساس آموزه‌های دینی نقش تربیتی و تعالی این موضوع را نیز آگاهی یافته و نسبت به حفظ جوانب آن تلاش و کوشش کنیم.

وی عنوان کرد: این موضوع تنها برای زنان تعریف و تبیین نشده بلکه موضوع حجاب و عفاف شامل تمام اعضا و جوارح بشری است و مسئولیت آن نیز بسیار سنگین و حائز اهمیت است.

رئیس کارگروه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف متذکر شد: در این موضوع مرزبندی در یک جامعه تعریف نشده چرا که اگر به کالبدشکافی موضوع حجاب بپردازیم، مشاهده می‌کنیم که اصالت موضوع حفظ حریم و حقوق انسان‌ها است که در بحث حاکمیت دینی بیشتر مورد توجه و تأمل قرار گرفته است.

ستوده عضویت 27 دستگاه استان را در کارگروه حجاب و عفاف یادآور شد و اذعان داشت: شرح وظایفی برای همه این کارگروه‌ها نوشته شده تا با گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بتوانیم ناهنجاری‌ها و آثار بد این موضوع را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول