اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش نقد و بررسی مسائل اقتصادی کشور در آبیک مطرح شد

تولید ملی راهگشای چالش‌های امنیتی کشور است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: تولید ملی، راهگشای بسیاری از چالش‌های امنیتی پیش‌روی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تولید ملی راهگشای چالش‌های امنیتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، علی قاسمی در همایش نقد و بررسی مسائل اقتصادی کشور در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان آبیک گفت: اینکه سیاست کلان کشور به سمت تولید ملی است به دلیل وجود ظرفیت‌های خالی و خاصی است که در کشور وجود دارد.

وی افزود: به دلیل تحقق اسناد بالادستی یعنی سند چشم‌انداز، برنامه پنج ساله و دهه عدالت و پیشرفت چهار سال است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر جهاد اقتصادی، الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تأکید کرده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با تولید ملی رشد اقتصادی کشور ارتقا می‌یابد و به فرمایش مقام معظم رهبری در ایجاد بهبود وضعیت تورم، اشتغال و وضعیت اقتصادی کشور تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

قاسمی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان به ظرفیت‌های خوب در حوزه کشاورزی اشاره کرد که اگر به ظرفیت‌ها خوب بها داده شود بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه گرانی برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌هایی که د‌ر اقتصاد ایران وجود دارد مناسب است، ولی عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها سخت است و یا به چالش تبدیل شده است که باید به نحو احسن کنترل و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: اگر چه بحران مالی در غرب در رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بار منفی دارد، ولی در کشور ما تأثیرش بسیار کم بوده است.

بیشترین تحریم استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بوده است

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه بیشترین تحریم استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بوده است، افزود: در پنج مرحله کشور ما مورد تحریم آمریکا قرار گرفته که می‌توان به بلوکه کردن دارایی‌های ایران، محدودیت د‌ر زمان جنگ تحمیلی، تحریم صنایع نفت و گاز و تحریم کالاهای دو منظوره هسته‌ای و موشکی اشاره کرد.

قاسمی با بیان اینکه تحریم امروز دشمن تحریم هوشمند است، خاطرنشان کرد: این نوع تحریم آن چنان هوشمندانه و دقیق است که هدفشان فشار بر روی مسئولان و نارضایتی مردم از نظام است.

وی افزود: اگر اقدامات صورت گرفته د‌ر زمینه تحریم به نحو مطلوب مدیریت شود در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اگر چه تحریم سخت است، ولی می‌توانیم همانند سال‌های گذشته و تحریم‌های مختلف از آن عبور کنیم.

قاسمی افزود: اگر توجه جدی به مقوله تولید ملی شود و ظرفیت‌های موجود در کشور به نحو احسن بهره‌برداری شود از لحاظ اقتصادی به جایگاه خوبی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول