اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل:

صنایع دستی یکی از راهکارهای قابل اعتماد در تقویت تولید ملی است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: صنایع دستی یکی از راهکارهای قوی و قابل اعتماد برای تولید اشتغال و توسعه تولید ملی است.

صنایع دستی یکی از راهکارهای قابل اعتماد در تقویت تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی صبح امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت اعیاد شعبانیه از سوم تیر آغاز شده و تا 15 تیر ادامه می‌یابد و علاقمندان می‌توانند از ورودی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که صحن اصلی میدان عالی قاپو است از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی گفت: این نمایشگاه شامل 21 غرفه و نمایش آثاری از هنرمندان در رشته‌های ملیله‌کاری، گلیم، مسند، سفالگری، معرق، منبت و... است که هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل با حضور در این نمایشگاه جدید‌ترین آثار خود را ارائه کرده‌اند.

این مسئول هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از صنایع دستی توصیف کرد و ابراز داشت: در سال مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه به صنایع دستی یکی از راهکارهای قوی و ارزشمند است تا بتوانیم بستر تولید ملی، اشتغال و کارآفرینی را تقویت کنیم.

معاون صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: راهکار مناسبت‌تری از صنایع دستی برای تقویت جبهه اشتغال و تولید ملی نداریم به طوری که امسال تلاش دولت و سیاست‌گذاری‌ها بر این است که 600 میلیون دلار صنایع دستی در کشور به بیش از 1.5 میلیارد دلار برسد.

دباغ‌عبداللهی افزود: ما نیز در راستای این سیاست تلاش می‌کنیم با حمایت صنایع دستی و صنعتگران بازار مطمئن فروش محصولات صنایع دستی را چه در داخل کشور و چه خارج از مرزهای ایران تامین کنیم و یاریگر این قشر زحمتکش باشیم.

وی با قدردانی از فرمانداران شهرستان‌های مختلف که امسال اهتمام خاص به حوزه صنایع دستی داشته و اعتبار مورد نیاز را اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: در سه بخش تقویت صنایع دستی استان اردبیل را در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول ادامه داد: در راستای آموزش صنایع دستی در 9 مرکز آموزش صنایع دستی استان اردبیل به صورت رایگان به علاقمندان خدمات ارائه می‌شود تا اهالی این هنر صنعت بتوانند با برخورداری از آموزش‌ها در مسیر پیشرفت و مهارت‌آموزی خود گام بردارند.

سرپرست صنایع دستی استان اردبیل حمایت از اشتغال صنعتگران صنایع دستی با استفاده از تسهیلات اعطایی را دیگر اولویت برنامه‌ها برشمرد و گفت: متقاضیان در قالب مشاغل خانگی می‌توانند مدارک و مستندات خود را ارائه کنند که بعد از تایید و معرفی به بانک‌ها این پرداخت تسهیلات از طریق مجاری قانونی انجام می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دباغ‌عبداللهی سومین اولویت‌ در تقویت حوزه صنایع دستی استان را ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی بیان کرد و افزود: از فرمانداران خواسته‌‌ایم در هر شهرستان چند نفر صنعتگر و هنرمند شاغل در صنایع دستی مناطق خودشان را معرفی کنند تا با اعزام آنها به نمایشگاه‌های صنایع دستی خارجی بتوانیم زمینه فروش این محصولات را در خارج از کشور فراهم کنیم و با انعقاد قرارداد و تعامل فی مابین بتوانیم بهترین محصولات صنایع دستی خود را به شکل ملی منطقه‌ای و استانی عرضه کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول