اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

حمایت از تولید ملی درگرو فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران حمایت از تولیدات ملی را در گرو فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: باید برای تحقق این برنامه همه بخش‌های جامعه اعم از تولیدکنندگان و مردم مشارکت کنند.

حمایت از تولید ملی درگرو فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدباقر آقاعلیخانی بعد از ظهر امروز در همایش صنعت و معدن خراسان‌شمالی اظهار کرد: حمایت از تولید ملی آثار و برکات فراوانی در حوزه تولید واشتغال‌زایی برای کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توجه به کیفیت تولیدات ازسوی تولیدکنندگان برای رسیدن به اهداف ضرورت دارد، تصریح کرد: البته درکنار آن تولیدکنندگان باید استفاده از تولیدات داخلی را داشته باشند تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین کاهش هزینه‌های تولیدات در کشور را عاملی تأثیرگذار در راستای حمایت از تولیدات داخلی برشمرد.

آقاعلیخانی اظهار کرد: به هر میزان کیفیت کالاهای تولید داخل ارتقای و قیمت تمام‌شده کاهش یابد، اقبال مردم به کالاهای داخلی بیشتر می‌شود.

وی همچنین بر حمایت سیستم بانکی از بخش تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: توسعه این بخش و تأمین نقدینگی مورد نیاز، توجه جدی سیستم بانکی را می‌طلبد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی هم در این همایش با اشاره به اینکه 491 واحد صنعتی و معدنی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی افزون بر 12 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شده است.

محمدابراهیم حسینی همچنین با اشاره به اشتغال‌زایی بیش از 14 هزار نفر در این واحدها تولیدی و صنعتی گفت: 587 مورد جواز صنعتی نیز برای سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی حجم سرمایه‌گذاری این واحدها را حدود 30 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی نیز از اجرای بیش از 30 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها طی امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسند.

محمدرضا باقری یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها 335 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی همچنین شمار شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان‌شمالی را 14 واحد برشمرد و یادآور شد: در این شهرک‌های استان، 126 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول