اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

مبارزه با فساد اقتصادی از الزامات حمایت از تولید ملی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تمام دستگاه‌های مسئول باید به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان یکی از راه‌های حمایت از تولید ملی اهتمام ورزند.

مبارزه با فساد اقتصادی از الزامات حمایت از تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمود عیسوی ظهر امروز در نشست علمی اقتصاد اسلامی و حمایت از تولید ملی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: تولید و تلاش یکی از مسائل مورد تاکید اسلام است.

وی ادامه داد: در این رابطه آیات بسیاری در قرآن کریم وجود دارد که مطالعه و تفکر در آنها ضرورت توجه تولید ملی را برای ما مشخص می‌سازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: این موضوع پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وقوع دشمنی‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی علیه این کشور ضرورت دوچندان پیدا کرده است.

وی گفت: خداوند در قرآن در آیات مختلفی موضوع تولید را مطرح کرده و این مسئله را با اشکال مختلف برای انسان‌ها شرح داده است.

عیسوی با اشاره به اینکه آیاتی در قرآن که به وسیله آنها ضرورت تولید اثبات می‌شود چند دسته هستند افزود: در برخی از آیات خداوند از فضل خود سخن گفته و انسان‌ها را به بهره‌برداری از این فضل دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضل چیزی است که بیش از کفاف باشد عنوان کرد: دلیل به کار بردن این لفظ در قرآن این است که خداوند به چیزی که می‌بخشد، نیازی ندارد و این بخشش سبب کمبود در ذات او نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: همین موضوع که خداوند انسان را به بهره‌گیری از نعمت‌های خود دعوت می‌کند، نشان‌دهنده ضرورت تولید است چرا که تا بشر به سوی تولید نرود نمی‌تواند از نعمت‌های خدا استفاده کند.

وی ابراز داشت: البته در زندگی امروز خدمات نیز در این تعریف جای می‌گیرند به این خاطر که اگر خدمات نباشد، محصول تولید در اختیار همه انسان‌ها قرار نخواهد گرفت.

عیسوی ادامه داد: دسته دیگر از آیاتی که انسان را به تولید تشویق می‌کند، آیاتی است که خداوند در آنها انسان را به آباد کردن زمین امر می‌کند.

وی گفت: لحن این آیات به گونه‌ای است که از آن حالت امر گونه استفاده می‌شود و این، اهمیت این موضوع در بینش اسلامی را نشان می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مفهوم آباد کردن زمین خاطر نشان کرد: آبادی زمین در واقع همان چیزی است که در مکاتب اقتصادی امروز به توسعه اقتصادی تعبیر می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری دهه آینده به نام دهه پیشرفت و عدالت ابراز داشت: این نظریه به عنوان یک نظریه جامع و کامل می‌تواند راهگشای ما در بسیاری از عرصه‌ها باشد.

عیسوی اذعان داشت: مقام معظم رهبری در تاکیدی که به موضوع اقتصاد و پیشرفت دارند، اهداف دقیقی را دنبال می‌کنند که این اهداف راهگشای سعادت جامعه ما است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه اقتصاد در جامعه گفت: یکی از الزامات حمایت از تولید بالا بردن سطح توقعات مردم از کیفیت محصولات تولید شده و اصلاح مناسبات اجتماعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی در حمایت از تولید ملی اضافه کرد: در هر جامعه‌ای منافع ویژه برای عده‌ای خاص به وجود بیاید، نباید انتظار پیشرفت تولید داشت.

وی ادامه داد: تلاش برای گسترش عدالت اقتصادی چه اقدامات سلبی و چه اقدامات ایجابی یکی از مسائلی است که باید در راستای حمایت از تولید ملی مورد توجه واقع شود.

عیسوی ابراز داشت: هر چند مبارزه با فساد اقتصادی یکی از الزامات است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که افراط در این زمینه نیز موجب کم شدن انگیزه سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول