اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 45 میلیارد ریال

21 طرح کشاورزی در گچساران تصویب شد

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: 21 طرح کشاورزی و صنایع وابسته، با اعتباری افزون بر 45 میلیارد ریال در کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران به تصویب رسید.

21 طرح کشاورزی در گچساران تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: هدف اصلی از تشکیل این کارگروه، توسعه و اشتغال پایدار بوده و فرمانداری گچساران روند اجرای این طرح‌ها را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص افزون بر 173 میلیارد ریال به توسعه بخش کشاورزی گچساران بیان داشت: باید به منظور بهره‌وری مطلوب از این اعتبار در راستای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

شفیعی خاطرنشان کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران طرح‌های متقاضیان در زمینه‌های مجتمع‌ها، طرح‌های امور تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، آب و خاک، صنایع، طرح‌های شیلات، جنگل، مرتع و آبخیزداری و طرح‌های کوچک کشاورزی خانگی را بررسی کرده و تسهیلات لازم را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

شرایط ویژه برای پرداخت مطالبات معوقه بانک کشاورزی تصویب شد

فرماندار گچساران از ادارات و نهادهای عضو کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران خواست تا ضمن هماهنگی و ایجاد تعامل در بررسی طرح‌های کشاورزی، روند بررسی و صدور مجوز و پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

شفیعی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی در اسرع وقت و با همدلی و تعامل به طرح‌های کشاورزی مصوب‌شده در این کارگروه رسیدگی کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان معوقات بانکی بانک کشاورزی گچساران ابراز داشت: این بانک افزون بر 90 میلیارد ریال مطالبات معوقه دارد که برای دریافت این مطالبات باید برنامه‌ریزی دقیق و جامعی صورت گیرد.

شفیعی در این جلسه با تقسیم‌بندی روستاهای گچساران در چهار حوزه دهستان‌های لیشتر، امامزاده جعفر(ع)، بویراحمد گرمسیری و بی‌بی حکیمه(س) از مشارکت ‌دادن دهیاران در پیگیری پرداخت مطالبات خبر داد.

وی تصریح کرد: دهیاران با اطلاع‌رسانی لازم در حوزه دهستان خود، مردم را نسبت به پرداخت بدهی‌های معوقه بانک کشاورزی تشویق کنند.

این مسئول در گچساران یادآور شد: پس از پرداخت معوقه‌های بانکی در هر حوزه ضمن بهره‌گیری از بخشودگی شش درصدی جریمه بانکی، مردم همان حوزه با ارائه طرح‌های جدید کشاورزی و تا دو برابر میزان پرداختی معوقات، تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

در این جلسه روند ارائه تسهیلات به 85 طرح کشاورزی مصوب‌شده در جلسات قبل کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران بررسی شد.

ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات کشاورزی به متقاضیان

فرماندار گچساران بیان داشت: 85 طرح کشاورزی در جلسات قبل به تصویب رسیده که تنها به دو طرح تسهیلات پرداخت شده و بقیه طرح‌ها در دست اقدام و پیگیری و طی مراحل اداری و قانونی است.

شفیعی با تأکید بر لزوم تسریع در ارائه تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی، تشکیل تیم ویژ‌ه‌ای در این زمینه را خواستار شد.

وی گفت: کارشناسان اداره‌های جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و اداره امور آب همزمان طرح‌های کشاورزی را بررسی کنند تا در کمترین زمان ممکن نظرات کارشناسی ارائه شود و متقاضیان طرح‌ها در بوروکراسی‌ اداری معطل نمانند.

در این جلسه طرح‌های جدید کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که 21 طرح کشاورزی با اعتبار افزون بر 45 میلیارد ریال به تصویب کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران رسید.

فرماندار گچساران ابراز داشت: متقاضیان 12 طرح زیر 300 میلیون ریال برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی گچساران معرفی می‌شوند و طرح‌های بالای 300 میلیون ریال نیز برای تصویب نهایی به کارگروه توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ارسال می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول