اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

نرخ کارمزد تسهیلات کشاورزی 7 درصد اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت تسهیلات با کارمزد اندک به بهره‌برداران بخش کشاورزی گفت: نرخ کارمزد تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی 7 درصد اعلام شده است.

نرخ کارمزد تسهیلات کشاورزی 7 درصد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان بعدازظهر امروز در نشست با اعضای شرکت مهندسی مشاور فنی و مهندسی استان اهمیت استفاده صحیح از خدمات شرکت‌های مشاور، فنی و مهندسی در پیشبرد درست، به هنگام و مدیریت یافته پروژه‌های بزرگ بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: طرح‌های بزرگ در زیربخش‌های کشاورزی، نشانه افزایش روزافزون اهمیت و جایگاه این بخش مهم در اقتصاد کشور بوده و شرکت‌های مشاوره‌ای می‌توانند با ارائه خدمات فنی و مهندسی به عنوان بازوان توانای بخش اجرا، محسوب شوند.

محمدیان تصریح کرد: پرداخت حق‌الزحمه به شرکت‌های مشاوره‌ای یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده قلمداد شده است.

محمدیان گفت: با توجه به این موضوع که در بخش کشاورزی اکثر بهره‌برداران از توان مالی متوسطی برخوردارند، استفاده درست و مدیریت یافته از خدمات شرکت‌‌های مشاوره‌ای می‌تواند ریسک اجرا را به حداقل آن کاهش دهد.

وی تصریح کرد: این امر علاوه بر جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی، با حمایت مستقیم از بهره‌برداران در صیانت از سرمایه آنان نیز موثر است.

محمدیان گفت: در این برهه زمانی استفاده از خدمات مشاوره‌ای در اجرای طرح‌های بزرگ به خصوص طرح‌های زیربنایی در بخش کشاورزی، از ضروریات اصلی در منطقه محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها و حمایت مستقیم دولت از بخش کشاورزی و در کنار آن نیاز به ورود محصولات تولیدی به بازارهای خارجی و رقابت شدید در بازارهای جهانی با هدف بقا و استمرار فعالیت‌های تولیدی، استفاده درست از منابع موجود با هدف کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفی و کمی محصولات این بخش اجتناب‌ناپذیر است.

محمدیان گفت: اکثر مشکلات مدیریتی، برنامه‌ریزی و اجرا توسط ارائه خدمات توسط شرکت‌های مشاوره‌ای قابل حل و فصل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به پرداخت تسهیلات با کارمزد اندک به بهره‌برداران بخش کشاورزی افزود: نرخ کارمزد تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی 7 درصد اعلام شده و طی آمارهای موجود، ارقام تسهیلات پرداخت شده به بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی استان در هفت سال گذشته رقم 2 هزار و 370 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: با توجه به تاکید دولت در توسعه بیش از پیش این بخش در تمام مناطق ایران اسلامی، در سال‌جاری رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال خواهد بود که توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و بانک کشاورزی در اختیار طرح‌های مصوب قرار خواهد گرفت.

محمدیان گفت: نیاز است در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نتایج مثبت خود در تولید و اشتغال را به خوبی مشخص کرد.

وی عدم بررسی دقیق امر توجیه اقتصادی طرح‌های در دست اجرای بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عدم آشنایی کافی و لازم بخش خصوصی با روند اجرای طرح‌ها را از جمله مشکلات بخش اجرا در بخش توسعه‌ای کشاورزی نام برد.

محمدیان افزود: خدمات به موقع، درست و مستمر شرکت‌های مشاوره‌ای، این نقیصه را با عمل به عنوان "واسط" بخش سرمایه‌گذاری و اجرا در اندک مدت می‌تواند به حداقل کاهش داده و در صیانت از سرمایه‌های ملی نقش موثری را بر عهده بگیرد. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول