اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 30 درصدی تولیدات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 30 درصدی تولید محصولات زراعی در این استان خبر داد.

افزایش 30 درصدی تولیدات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

مسعود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های آبیاری نوین، بهبود روش برداشت، فرآوری محصولات کشاورزی و کنترل عوامل زیان‌آور، تغذیه بهینه مزارع و استفاده از بذر اصلاحی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

وی افزود: با استفاده از این روش‌ها شاهد رشد 30 درصدی تولید محصولات زراعی در این استان هستیم.

میرزایی ادامه داد: این افزایش بیشتر در تولید محصولاتی از جمله علوفه، سیب‌زمینی، چغندرقند، صیفی‌جات و حبوبات است که در نتیجه استفاده از بذور اصلاح شده محقق شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تشکیل دوره‌های آموزشی ترویجی در این استان خبر داد و گفت: برگزاری این دوره‌ها در راستای ارتقای عملکرد تولید محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی بر ضرورت کشت محصولاتی که نیاز آبی کمی دارند تأکید کرد و افزود: با توجه به خشکسالی‌‎های اخیر، کشاورزان از کاشت محصولات پر آب خودداری کنند تا در ادامه با مشکلات کم آبی روبه‌رو نشوند.

میرزایی در ادامه همچنین بر ضرورت حفظ کاربری اراضی تأکید کرد و گفت: تمام مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون اقدام به تغییر کاربری کنند بنای احداث شده از سوی آنان قلع و قمع می‎شود.

وی اضافه کرد: همچنین متخلفان به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است، محکوم می‌شوند و در صـورت تکرار جرم به حداکثـر جزای نقـدی و حبـس از یک ماه تا شـش ماه محـکوم خواهند شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول