اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ جنوبی خبر داد

خریداری کنتور هوشمند برای 95 درصد چاه‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ جنوبی گفت: تا‌کنون برای 95 درصد چاه‌های کشاورزی استان کنتور هوشمند خریداری شده است.

خریداری کنتور هوشمند برای 95 درصد چاه‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد:‌ در حال حاضر 862  دستگاه کنتور هوشمند در سطح شهرستان‌های استان نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: کارت‌های هوشمند آب برای کل چاه‌های کشاورزی استان تأمین و تابلوهای مورد نیاز برای نصب کنتورها، براساس مشخصات چاه‌های محل نصب تا 75 درصد تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ جنوبی به نصب 55 درصد تابلوهای مورد نیاز توسط شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کنتورهای نصب شده به صورت شهرستانی و همزمان در دشت‌ها آغاز شده است.

غلامرضایی در مورد روند اجرای نصب کنتورهای هوشمند آب و برق اظهار کرد: با جایگزین کردن کنتورهای هوشمند به جای کنتورهای برق، علاوه بر داشتن قابلیت‌های دو کنتور آب و برق، مزایای متعدد دیگری از جمله روش اندازه‌گیری انحصاری مصرف آب را نیز دارد.

وی به سایر مزایای این کنتورها اشاره کرد و گفت: همچنین سیستم اعتباری برای مدیریت حقابه نیز در این کنتورها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ جنوبی افزود: این پروژه از مهم‌ترین پروژه‌های طرح تعادل‌بخشی منابع آب محسوب می‌شود و از سال 86 با هدف اندازه‌گیری و کنترل برداشت آب از چاه‌ها پایه‌ریزی شده است.

غلامرضایی گفت: پس از طی مراحل تست و رفع نواقص، عملیات نصب انبوه از مرداد 90 با همکاری شرکت توزیع برق استان، به طور همزمان در پنج شهرستان بیرجند، قاین، درمیان، سربیشه و سرایان آغاز شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول