اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

جذب دانش‌آموز کار و دانش کشاورزی در هشت رشته

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان اردبیل از پذیرش دانش‌آموز کار و دانش کشاورزی در هشت رشته این بخش در سال تحصیلی آینده خبر داد.

جذب دانش‌آموز کار و دانش کشاورزی در هشت رشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر نظیفی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی استان اردبیل به منظور تربیت کشاورزان جوان و مهارت‌آموخته و تأمین نیروهای نواندیش و کارآفرین مورد نیاز بخش کشاورزی برای سال تحصیلی آینده از بین قبول‌شدگان سال اول متوسطه پذیرش دانش‌آموز می‌کند.

وی تصریح کرد: این دانش‌آموزان در رشته کار و دانش و سال اول به تحصیل مشغول شده و در هنرستان‌های کار و دانش کشاورزی طرح جوار روستا به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

نظیفی با اعلام گروه‌های آموزشی کار و دانش کشاورزی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان در رشته‌های امور زراعی، باغی، صنایع غذایی، جنگل و مرتع، حشرات مفید، شیلات، ماشین‌های کشاورزی و پرورش دام و طیور براساس ضوابط و شرایط عمومی پذیرفته می‌شوند.

این مسئول با یادآوری این‌که تحصیل در این مراکز به صورت رایگان می‌باشد، اضافه کرد: دانش‌آموزان پسر به صورت شبانه‌روزی و روزانه در مراکز آموزش جهاد کشاورزی پذیرفته می‌شوند و دانش‌آموزان کار و دانش به صورت ویژه دخترانه نیز در این مراکز تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از مزایای طرح جوار روستا و نیز امکانات مراکز خدمات ترویج جهاد دهستان، مدیریت ترویج شهرستان و ایستگاه‌های تحقیقاتی در محل سکونت خود از آموزش‌های کشاورزی بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، مدیر مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی اردبیل اولویت در اختصاص امریه سربازی برای خدمت در وزارت جهاد کشاورزی را از امتیازات تحصیل در این مرکز اعلام کرد و ادامه داد: اولویت در ارایه تسهیلات بانکی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی به منظور ارتقای توان کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان مهارت‌آموخته و برخورداری از سهمیه ویژه برای ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان از طریق دانشگاه جامع علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های کشاورزی از امتیازات و تسهیلات تحصیل در این مرکز است.

نظیفی بیان کرد: یک هزار و 61 دانش‌آموز هم اکنون در این مرکز تحصیل می‌کنند که این میزان 13.5 درصد کل دانش‌آموزان کار و دانش استان را شامل می‌شود.

وی گفت: 576 نفر از این تعداد به طور مستقیم تحت آموزش مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان بوده و مابقی یک هزار و 61 دانش آموز رشته کشاورزی زیر نظر آموزش و پرورش استان اردبیل آموزش می‌بینند.

نظیفی افزود: امسال نیز با هدف تربیت کشاورزان جوان برای سال تحصیلی 92-91 اقدام به پذیرش از میان دانش‌آموزان سال اول متوسطه در رشته‌های کشاورزی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این دانش‌آموزان بیشتر در مناطق روستایی و از بین کشاورز زاده‌ها جذب شده و با تحصیل در رشته‌های کشاورزی دیپلم رشته کشاورزی اخذ می‌کنند.

این مسئول به ضوابط و شرایط پذیرش عمومی داوطلبان تحصیل در رشته‌های کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن کارنامه قبولی پایه اول متوسطه، داشتن شرط سنی منطبق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و داشتن توانایی و برخورداری از شرایط مناسب جسمی برای انجام عملیات کشاورزی شرط پذیرش دانش‌آموزان می‌باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول