اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

تولیدات کشاورزی توجیه اقتصادی داشته باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات کشاورزی منطقه باید رو به اقتصادی شدن برود و توجیه اقتصادی داشته باشد.

تولیدات کشاورزی توجیه اقتصادی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله ظهر امروز در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج در شهرستان جیرفت اظهار داشت: تحقیقات در جامعه امروز نقش به سزایی در پیشرفت و تعالی جامعه ایفا می‌کند.

وی افزود: ما برای تکمیل اطلاعات مربوط به منطقه نیاز به بخش‌هایی همانند مرکز تحقیقات داریم.

عارفی تصریح کرد: با تغییراتی که در آب، خاک و هوای منطقه صورت گرفته است، باید نوع کشت آن نیز تغییر یابد.

وی ابراز داشت: تولیدات کشاورزی منطقه باید رو به اقتصادی شدن برود و توجیه اقتصادی داشته باشد.

عارفی عنوان کرد: با بی‌تدبیری مسئولان در زمینه ساخت سد روی سرشاخه‌های رودخانه هلیل‌رود اکوسیستم منطقه از حالت طبیعی خود خارج و موجب افزایش کویرزایی در منطقه شده است.

مدیر مرکز تحقیقات شهید مقبلی جیرفت و کهنوج نیز در این بازدید اظهار داشت: این مرکز با تأسیس باغ مادر در سال 1340 در منطقه علی‌آباد آغاز به کار کرد و در سال 1348 مرکز تحقیقات آن راه‌اندازی شد.

موسی نجفی‌نیا بیان داشت: نخستین طرح این مرکز در سال 1348 در زمینه سن گندم صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: هر استان دارای یک مرکز تحقیقات است، اما استان کرمان به دلیل شرایط و توانمندی‌های شهرستان جیرفت دارای دو مرکز تحقیقات است.

نجفی‌نیا با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های مختلفی در این مرکز دایر هستند، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه آب و خاک این مرکز نیز در زمینه تحقیقات و خدمات‌رسانی در منطقه جنوب شرق کشور حرف اول را می‌زند.

وی تعداد طرح‌های تحقیقاتی به ثبت رسیده در این مرکز را 360 فقره دانست و اظهار داشت: برخی از این طرح‌ها و راهکارها از جمله راهکار مبارزه با خشکیدگی خرما که برای نخستین بار در دنیا صورت گرفته در سطح جهان و ایران برای نخستین بار مطرح شده‌اند.

نجفی‌نیا تصریح کرد: مشکل عمده این مرکز نبود نیروی انسانی کافی در برخی بخش‌ها و عدم راه‌اندازی برخی مراکز آزمایشگاهی در زمینه دام و کشت گلخانه‌ای است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول