اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گتوند خبر داد

اختصاص 17میلیارد ریال به کشاورزی گتوند

خبرگزاری فارس: فرماندار گتوند از اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و برجذب سریع اعتبارات تأکید کرد.

اختصاص 17میلیارد ریال به کشاورزی گتوند

قدرت‌الله امانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح شهرستان گتوند بیش از 36 هزار هکتار زمین حاصل‌خیز کشاورزی وجود دارد لذا برای تأمین آب کشاورزی زمین‌های شهرستان باید هر چه سریع‌تر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از 36 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گتوند 16 هزار هکتار به صورت آبی کشت می‌شود.

فرماندار گتوند به وجود برخی مشکلات در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در زمین‌های کشاورزی گتوند حدود 250 کیلومتر کانال درجه سه برای آبرسانی  وجود دارد که متأسفانه از سال 86 تاکنون لایروبی نشده‌اند و نیاز به ترمیم و بازسازی دارند همچنین کانال‌های درجه دو نیز نزدیک به 30 سال پیش احداث شده‌اند و هدر رفت آب در این کانال‌ها زیاد است.

امانی‌پور تأکید کرد: از سوی دیگر 2 هزار هکتار از اراضی این منطقه، زیر پوشش پمپ کانال است که فقط 700 هکتار آن آبرسانی می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان گتوند به دیگر مشکلات این منطقه اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل پروژه 500 هکتاری روستای کایدان که چندین سال است در حال اجراست و بیش از اندازه به طول انجامیده است، بحث مشکلات مربوط به خرید محصولات کشاورزی، تخریب محصولات کشاورزی، مسئله زمین‌های پادگان شهید باغبانی، مسائل مربوط به بیمه کشاورزی و مهم‌تر از همه عدم صدور مجوز حفر چاه کشاورزی از دیگر مشکلات کشاورزان گتوند است.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های زیادی که در بخش کشاورزی وجود دارد نظیر زنبورداری، کشت گلخانه‌ای، باغات میوه و پرورش کرم ابریشم لذا کشاورزی گتوند این استعداد را دارد که به عنوان قطب کشاورزی استان و حتی کشور نیز محسوب شود.  

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول