اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رامیان خبر داد

خسارت جدی سیل به محصولات کشاورزی رامیان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان رامیان گفت: سیل شب گذشته به مزارع و محصولات کشاورزان آسیب فراوانی رسانده است.

خسارت جدی سیل به محصولات کشاورزی رامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قاسم سمیعی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: خوشبختانه سیل ناشی از باران‎های شب گذشته در سطح شهرستان رامیان خسارات جانی نداشته ولی آسیب‎های ناشی از آن به مزارع و محصولات کشاورزی، ساختمان‎های مسکونی و تجاری، دامداری‎ها و کندوهای عسل خسارات فراوانی وارد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد بحران شهرستان از ساعات اولیه شب گذشته با عنایت به دریافت اخبار از اداره هواشناسی در حالت آماده‎باش کامل به مردم هشدار داده شده بود از تردد غیرضروری در سطح شهرها و روستاها، به ویژه در مزارع کشاورزی و کنار رودخانه‎ها پرهیز کنند تا خدای ناکرده دچار مشکل و مصدومیت ناشی از رعد و برق و باران شدید و سیل‎آسا نشوند.

سمیعی اضافه کرد: بیشترین خساران ناشی از باران مربوط به شهر رامیان و روستای زینب‎آباد از بخش مرکزی و روستای دارکلاته و جعفرآباد نامتلو از بخش فندرسک گزارش شده است که اعضای ستاد بحران شهرستان به صورت گروهی در چند نقطه مختلف حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد مشکلات به وجود آمده ناشی از سیل شدند و گزارش‎هایی مکتوب و مستند تهیه شد تا برای رسیدگی به مشکلات مردم در اختیار استانداری قرار بگیرد.

فرماندار رامیان ادامه داد: از طریق بخشداری‎ها و با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران مشغول بررسی و جمع‎آوری مربوط به خسارات سیل در روستاها هستیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه به شهرداری‎ها و شوراهای اسلامی شهرها هم اعلام شده مشکلات مردم در رابطه با سیل دوشنبه شب را رصد کنند و با اطلاعاتی کامل و جامع در جلسه‎ای که در روزهای آینده تشکیل می‎شود شرکت داشته باشند تا تمهیدات لازم برای عبور از این اتفاق ناگوار اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب و خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی اتفاق افتاده از مدیریت جهاد کشاورزی و همکاران وی خواستیم بدون فوت وقت تمام توجه خود را متوجه کشاورزان، دامداران و زنبورداران آسیب‎دیده کنند تا با تعامل با ادارات کل استان در حوزه‎های مختلف و پیگیری‎های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات را به حداقل برسانیم و بخشی از خسارات مردم را از راه‌هایی که ممکن است، جبران کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول